View Single Post
Ser mange som er skeptisk til vaksine stadig snakker om eget immunforsvar. Det er jo ikke slik at det ene strider mot det andre. Man er i utgangspunktet avhengig av et fungerende immunforsvar for i det hele tatt å kunne benytte vaksinen(et godt immunforsvar er ikke det samme som et overaktivt). Etter hva jeg ble fortalt så var det bare positivt å "forsterke" eget immunforsvar før og etter vaksine gjennom f.eks nypeté, tilskudd av sink o.l eller eventuelle andre måter. Et sunt kosthold vil jo også gjøre underverker. Men dette (og de fleste har muligens ikke et så sunt kosthold uansett?) er jo selvfølgelig ikke istedenfor å ta vaksinen. Jeg er dog overbevist om at det gjør det mer smertefritt mtp. bieffekter. Tror også at det gjør kroppen bedre i stand til å adaptere til nye varianter.

Selv var jeg veldig tidlig ute (grunnet rot med vaksinefordeling o.l i bydeler i Oslo - var noe i media om dette) og har vært fullvaksinert i flere måneder. Ingen bieffekter (muligens litt trøtthet), men jeg har generelt et velfungerende immunforsvar og er sjeldent syk.
Hvordan er dette for dere som opplevde negative bieffekter? Blir dere lett syke av vanlig influensa o.l?