View Single Post
Kaizen's Avatar
Trådstarter
685
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Problemet er, for å repetere det, at du ser ut til å gå inn i problemstillinga med antagelse om at aliens er ei tenkjeleg årsak.
Vis hele sitatet...
Har spurt mange ganger nå, hva som tilsier at jeg går inn i problemstillinga med en antagelse om aliens er årsaken.

Svaret jeg får er : men mer den generelle holdningen og tilnærmingen din i tråden.
Kan det være deres generelle holdning til folk som nevner Aliens som er problemet ?

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Kvifor ikkje heller lytte til litt av kritikken
Vis hele sitatet...
Jeg lytter gjerne til kritikk, men forstår ikke hvorfor det, nesten som en standard her på forumet, må serveres avhandlinger ala de Myoxo kommer med, på hvor uvitende man er om man nevner Alies.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
og forsøke å sjå på det med eit meir åpent utgangspunkt - t.d. 'korleis kan vi forklare det vi observerer?'
Vis hele sitatet...
Igjen, hvor har du det fra at jeg påstår at dette er aliens, og derfor ikke er åpen for andre forklaringer ?

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Om du ikkje forsto referansen til potteplantane mine så er det altså at ting kan ha mange forklaringer, og at det å utelukke aliens som ei forklaring er nærsagt umulig.
Vis hele sitatet...
Jo, jeg forstod referansen.
Greia er at det virker som du ikke har fått med deg påstandene, David Favor kommer med at, disse objektene jammer radar osv.
Som sagt tror jeg på det han sier.

Kunne vært intressant å vite om du tror på det han sier eller ikke, men har en feeling på at du ikke tør å utale deg om det.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Og det går igjen; du spør om film x er debunka. Vel, kanskje den er det, kanskje ikkje. Men å finne ut av og identifisere kva ein ser i slike klipp er ekstremt tidkrevjande.
Vis hele sitatet...
Ja, det er tidkrevende. En måte å gjøre det på er å spørre i forum om det er andre som har noe info i sammenhengen.
Og må også nevne at selv om en case er debunka, betyr ikke det at det er den riktige forklaringen.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Du derimot kan trekke fram videoen og bruke tjue sekunder på å skrive ei setning om den...
Vis hele sitatet...
Ja , det kalles å dele info. Er det noe galt i det ?

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Vi får fleire og fleire kamera rundt om - og fleire og fleire fly i luftrommet. IR-kamera har notorisk dårleg oppløysing, og at vi ser uidentifiserte ting i IR er strengt tatt ting vi kan forvente. At vi ikkje tek oss bryet med å identifisere samtlege ir-blobs vi ser vil ikkje sei at dei ikkje har ei enkel forklaring - kun at det ikkje er verdt bryet.
Vis hele sitatet...
Om du ser den biten som Magent liker til tidligere her, (videoen starter på 24:02). Har kameraet flere mode og de bytter mode for å finne de beste bildene. Jeg har kanske litt for god tru på avanserte militære kamera. Amerikanske myndigheter synes tydelig vis at nå er det vært bryderiet.
(Obs: Det betyr ikke at jeg mener dette er aliens)