View Single Post
Tror definitivt ikke på Bob Lazar. Oppmerksomhetssyk.

Tror dog definitivt på liv i et univers med flere galakser enn det finnes stjerner i vår egen.
Tror også det er liv i Melkeveien, og er åpen for enkelt liv i vårt eget solsystem. Vannet under isen på Europa (månen), eneste som gjør meg litt tvilende er sollyset som ikke vil trenge gjennom det enormt tykke laget med is.
Sollys/stjernelys er som vi vet en ganske så viktig energikilde, og den leverer konsistent energi til planeter og måner i dens bane.

UFOer er jeg skeptisk til, det vil si at jeg er skeptisk til at det er videoer som viser objekter som stammer fra intelligente sivilisasjoner andre enn vår egen.
Det finnes nok mye teknologi i teststadier og prototyper av diverse flyvende objekter som vi sivile ikke vet noe om.

Jeg er fascinert av temaet, men har akseptert at et menneskeliv er så kort at det er tvilsomt at jeg vil oppleve noe stort (f.eks et møte med en enormt stor og intelligent sivilisasjon) i løpet av min egen levetid.

Og så må vi være åpne for at vi muligens lever i en simulasjon som ikke simulerer annet enn planeten vi alle deler og ikke annet enn viser oss et univers litt som på samme måte som ting blir "rendret" i et PC-spill.

I såfall hadde det vært fett om devsa implementerte en helt rå "first contact" patch i løpet av kort tid

Er også fascinert av teorien om disse "Great Filters", om de finnes og hvilken side vi befinner oss på av dem.
Bare det at liv oppstår fra "ingenting" virker jo som en utenkelig og usannsynlig hendelse.
Det samme gjelder sannsynligheten for at en planet får være i fred i stor nok grad i så mange milliarder år at liv utvikler seg fra hva enn som var aller først til det sprø mangfoldet som finnes nå.

Insektliv virker som det mest effektive i forhold til reproduksjon og evolusjon, så tanken på en planet med "store" insekter og et "hivemind" som på en eller annen måte naturlig hadde utviklet evnen til å reise gjennom verdensrommet hadde vært utrolig skremmende.
Tenk: Zerg (Starcraft) eller Tyranids (Warhammer 40k).

I så fall er biomasse alt som teller og evolusjonen skaper "naturlig teknologi" i stedet for alt intelligensen vår gir oss mulighet til å skape.
Og de hadde sluppet alt styret med empati, kultur, slossing innad.
Én art, med et felles mål om å vokse på bekostning av andre livsformer.
Det må jo være effektivt.

Dette er en utrolig fet, kort, dokumentar som handler om hvordan liv potensielt ser ut andre steder i universet.
Ekstremt bra CGI også.

The Museum of Alien Life:

https://youtu.be/ThDYazipjSI