View Single Post
Trådstarter
120
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Igjen, dette er perfekt for keto. Du kan holde jevnt bra kaloriinntak, forsøk gjerne på 2500 kcal døgn i starten. Kanskje kan du øke litt, eller du må redusere. Og keto virker ennå bedre når du trener samtidig. Du har neppe bygd veldig mye muskelmasse siden du bare har trent noen måneder, så du trenger ikke frykte at musklene forsvinner. Det er nok bare at du har økt i styrke og strammet opp kroppen, ikke veldig til økning i muskelmasse dessverre.

At du økt i styrke er bra, men utifra det bildet så er det nok mye underhudsfett, eller sagt på en annen måte fettprosenten er høy i forhold til muskelmasse. Styrketrening er jo flott, når muskelmassen øker, så trenger kroppen ennå mer kalorier til forbrenningen. Du kjører på med fett og proteiner og kroppen vil da forbrenne fettet du har på kroppen. Du vil fortsette å øke i muskelmasse på ketokur når du trener.

Om du merker at du etterhvert stagnerer i reduksjon i fettprosent når du begynner å gå ned, så kan du forsøke å justere ned kanskje hundre kcal døgn. Det er balanse du må finne der du har nok kcal og fett til å ligge i balanse eller et lite overskudd til muskelvekst, men samtidig så vil kroppen trenge mer drivstoff blant annet til å skape nødvendige karbohydrater fra ketokostholdet.

Er ikke mer å tenke på, bare å gjøre det.

Når du trener er kanskje ikke vekt det måten å måle fremgang på. Foreslår at du tar et målebånd og måler feks livvidden, samt omkrets hofter og bryst, og kanskje på videste punkt ved bilringen. Så kan du måle feks en gang per uke og legge inn i et excel ark så du får grafisk oversikt over fremgangen. Du vil jo ha vekk pølsemagen, og da vil livvidden krympe når du gjør de riktige tingene mtp trening, hvile og kosthold.
Vis hele sitatet...
Takk for godt svar!

Skal vurdere keto og lese meg opp litt, men er så og si avhengig av karbs, og usikker på om jeg hadde klart keto for å være ærlig. Men er ikke keto det samme som å spise færre kalorier, iom at karbs inneholder så mye kalorier?

Usikker om det er muskelmasse jeg har lagt på meg, er nok for kort tid ja, men føler at jeg er biiiiitelitt strammere muligens. Om jeg har tredobla antall kg i hver øvelse, så betyr det vel automatisk at jeg har lagt på meg noe muskler ihvertfall?
Sist endret av ayas8; 1. mars 2021 kl. 22:32.