View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne.

Ja, jeg er godt kjent med at homofobi finnes, men det er i all hovedsak fordi jeg kjenner homofile og vet hva de opplever. Dette er nemlig sånne ting man ikke legger merke til når man ikke opplever det på kroppen. Kall det straight privilege eller hva du vil. Skulle jeg svart på hva jeg opplever rundt meg, så ville jeg svart nei. Javisst er det folk som bruker flåsete sjargong og noen utskudd finnes det sikkert som hater homoer også, men nei, jeg ser ikke mye homofobi rundt meg. Og så vet jeg likevel hvor vanvittig mye total uakseptabel dritt folk opplever hvis de er åpent homo, og særlig om de skiller seg ut i stilen. Eller gud forby, trans. Fra blikk og små mikroaggresjoner til rett og slett vold og trusler, som du beskriver at du har opplevd. Det gjør meg rasende, og jeg skjønner det ikke. Jeg begriper ikke hvor den aggresjonen og det hatet kommer fra.

Jeg skjønner at du ikke vil fremstå selvmedlidende her og ikke skriver dette for sympati. Men den reaksjonen du beskriver, det at du ikke opplever at det går inn på deg emosjonelt, samtidig som du får en fysisk reaksjon med skjelving, det høres ut som en traumereaksjon for meg. Det er seriøst skadelig, dette her. Det skader folk.
Vis hele sitatet...
Setter pris på svaret ditt, det er veldig godt å se at dere alle bidrar med så gode svar. Ja det føles ut som en traumereaksjon, og det var det nok mtp. hva som har vært fra tidligere.

Det er den greia med at en skal komme seg over det, og det gjør jeg, blir veldig irritert over at det kommer opp igjen og igjen. Det er så patetisk og hadde jeg ikke vært på jobb hadde det vel blitt annerledes.

Skremmer meg at sånne folk sannsynligvis ikke endrer seg, håper for all del at de ikke får unger som de kan oppdra med samme holdninger og atferd. Det er noe galt med å være homo men å oppføre seg som en bedriten bavian er innafor? Jesus kristus.

Og som noen over her nevnte: takk alle guder for sjefen min, h*n backa meg 100% og både ringte meg opp for å sjekke hvordan det gikk og tok enda en samtale i etterkant. Samme med alle kollegaer, tikket inn meldinger og samtaler hele dagen så er utrolig takknemlig for den gjengen.