View Single Post
Sitat av Benzoneboy Vis innlegg
Jeg er lærling og jobber ræva av meg for 14lapper i mnd blir brukt som en slave. Alt går til leie. Føler meg som en slave.
Jeg trener ikke fordi jeg tror at det vi vil gjøre meg likt. Jeg skjønner at ingen bryr seg om hvordan jeg ser ut. Jeg mente det som en metafor for at jeg aldri får en klapp på skulderen for noe som helst positivt jeg er gjør pga folk hater meg. Ingen vil gi en gull medalje til en de hater.
Jeg slaver og slaver i vei gjennom livet for en dritt lønn. Jeg får ingenting igjen for mit jævla slit. Jeg er bare en usynlig slave hvor jeg føler meg som en spectator å ser andres spennende fest og morsliv.

Slaver i vei for en dritt lønn. Kaan aldri kjøpe noe godt å spise. Kjemper meg igjennom hver dag og hva er resultata 45kr på konto, ingen venner, ingen framtid
Vis hele sitatet...
Jeg har egen leilighet og jeg gjør alt selv, vasker tøy, lager mat fra bunnen av mens de fleste på min aldre er på FHS, har nok et friår eller bor hjemme hos foreldrene og røyker hasj. De kommer til å ha en bedre framtid enn meg pga de har foreldre med kontakter, alle andre ser på dem og tenker at de har jobbet hardt for å komme dit.
Vis hele sitatet...
Å være lærling er jo en midlertidig situasjon, og der er det veldig mange andre som har det akkurat likt. Heldigvis så øker vel inntektene i løpet av lærlingetiden om jeg har forstått det korrekt? Så da vil du gradvis får høyere lønn, til du er ferdig som lærling og blir fast ansatt og får bra lønn.

Du gjør jo en hel del riktige ting, du er ung, du har likevel egen leilighet. Det er jo kjempebra. Og bedre råd det vil du få gradvis. Og du vil få verdistigningen på boligen. Så du har allerede lagt et godt grunnlag for et bra liv. Det må du gi deg selv klapp på skuldra for. O

Fint for deg at tar vare på helsen din med å trene og spise sunt. Men jeg litt usikker på om folk flest får veldig mye komplimenter på kroppen sin, uansett fasong. Og kanskje spesielt ikke menn?

De på din alder som bare fester, reiser rundt i verden og bor på gutterommet, de kommer kanskje til se med misunnelse på deg om bare noen få år. For da sitter du i godt betalt jobb, har god økonomi, kan spise ute på restauranter, og du eier egen bolig. Mens de brukte sine beste år til å røyke hasj og feste. Da må de velge å studere eller skaffe seg jobb og bolig, og du har jo alt løst det.

Tror aldri noen har gitt meg et kompliment for at jeg vasker mitt eget tøy, lager meg middag eller holder boligen ren eller i det minste ren ish. Du er jo voksen, så slikt er på en måte noe man forventer alle voksne bare gjør. Det er ingen som får en klapp på skuldra for å tatt oppvasken, med mindre man er et barn. Alle andre voksne, de vasker også eget tøy, lager seg mat osv. Tror ikke at det er mange som får skryt av akkurat det. For om de ikke gjorde disse tinga så ville de jo levd i svinesti og stinket vondt og gått med skittent tøy.

Du er på rett vei mr. Du gjør mange riktige ting nå. Jobber hardt, sparer penger i egen bolig. Livet ditt vil se langt bedre ut om bare to tre år. Og for alt du vet er du kanskje godt gift og småbarnspappa ti år frem i tid?

Tror du de som er så superkule nå når de fester hele tiden og ruser seg på hasj er like populære hos damene om noen år når dere er kommet i den alderen at damene forventer seriøse ting som barn og bolig? Dine hasjrøykende venner som bor på gutterommet vil ikke virke spesielt attraktive på damene da. Men du har jo ting på stell, du tjener penger og har egen bolig. Din tid kommer, bare fortsett å gjøre de riktige tingene.

Bare fortsett å jobbe hardt, men finn også tid til å jobbe med deg selv. Feks gå i terapi. Gjør nye forsøk på dating. Forsøk å jobbe med deg selv for å bli bedre på det sosiale spillet, selv om det kanskje virker kjedelig.
Sist endret av _abc_; 26. februar 2021 kl. 01:31.