View Single Post
Imellom interesser
41
Sitat av Benzoneboy Vis innlegg
Jeg er lærling og jobber ræva av meg for 14lapper i mnd blir brukt som en slave. Alt går til leie. Føler meg som en slave.
Jeg trener ikke fordi jeg tror at det vi vil gjøre meg likt. Jeg skjønner at ingen bryr seg om hvordan jeg ser ut. Jeg mente det som en metafor for at jeg aldri får en klapp på skulderen for noe som helst positivt jeg er gjør pga folk hater meg. Ingen vil gi en gull medalje til en de hater.
Jeg slaver og slaver i vei gjennom livet for en dritt lønn. Jeg får ingenting igjen for mit jævla slit. Jeg er bare en usynlig slave hvor jeg føler meg som en spectator å ser andres spennende fest og morsliv.

Slaver i vei for en dritt lønn. Kaan aldri kjøpe noe godt å spise. Kjemper meg igjennom hver dag og hva er resultata 45kr på konto, ingen venner, ingen framtid
Vis hele sitatet...
Dessverre er det nok ofte sånn at hardt arbeid ikke blir satt like stor pris på som å være kompiskollegaen som folk liker å være rundt.
Mennesker har alle sine behov, og at de må skravle om festen de var på i helga for å komme seg igjennom dagen virka kanskje uhensiktsmessig for deg først som bare ville utføre en god jobb, men nå føler du deg utenfor, og vil inn i varmen? Eller? Liker du kollegaene dine? Vil du egentlig være en del av deres greie, eller vil du bare være med på noens greie?

Å være lærling er jo betalt utdannelse, om du vil snu litt på det.
Når du er ferdig som lærling (slave) og får mer ansvar vil nok klienten sette mer pris på deg enn de du jobber for gjør nå, uten å vite hvilket felt det handler om eller hvordan dere jobber opp mot klienter. Mager trøst nå kanskje.