View Single Post
Imellom interesser
41
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Til å være en som ble grovt mobbet fra 1-10 klasse så kan jeg si at dette ikke nødvendigvis stemmer helt.
Jeg var en av de som tok igjen når jeg ble mobbet, det at jeg tok igjen var en av hovedgrunnene til at de fortsatte fordi jeg endte opp med å få skylda for det.
Altså det hadde ingenting med å ikke tørre å konfrontere personer eller å være den som hadde minst sjans til å ta igjen å gjøre.
Men når du står alene mot flere så tror selvfølgelig "voksne" på flertallet uansett hvor mye de måtte lyve.
Mobbingen hadde heller ingenting med "lagmoral" å gjøre, det var på pur faen og for å gjøre livet til ett helvete både på og etter skoletid.

Å være litt rar, merkelig, annerledes, ikke ha riktig type klær, ikke ha den nyeste telefonen, være ny på skolen og mange, mange, mange flere ting er alle gode (dårlige) nok grunner til at man kan bli mobbet.
Vis hele sitatet...
Svaret ble kanskje noe subjektivt, men du sier jo selv at du sto alene mot flere. Altså fortrinnsvis er det flere mennesker tilstede, du ble ikke tatt stille bort av en person så ingen andre kunne få det med seg? Det ligger litt i ordet, sant?
Mobbere vil mobbe, og da vil det gå ut over noen.
Trådstarter sier selv at han trodde han lo med dem, så det var mest for å prøve å få frem at det ikke nødvendigvis har så mye å gjøre med han personlig, men at det kommer av primitiv menneskelig natur. Han ble mobbet, du ble mobbet, det er helt sikkert en hel drøss med mennesker som blir mobbet akkurat i dette øyeblikk.
Finnes det virkelig så mange raringer med feil klær og telefoner?