View Single Post
Sitat av Deagleflyndre Vis innlegg
Rart hvordan mange som har brukt lsd sier de har blomstret som naturelskende dyrebeskyttere som elsker alt og alle. Jeg brukte lsd nesten ukentlig i noen år, har vel brukt det sånn 60 ganger, men har sluttet med det nå. Endte bare opp med å hate alle, og føle at hele verden er i mot meg, samt et meget ustabilt selvbilde (har sannsynligvis en personlighetsforstyrrelse). Dette hørtes i grunn negativt ut, men når det er sagt så synest ikke jeg selv at endringen i min personlighet var bare negativ!
Vis hele sitatet...
Mikrodose eller større doser ukentlig? Jeg har alltid latt det gå et par mnd mellom hver gang. Og hver gang jeg da har planlagt en trip og gått inn i det, har det gitt meg mange åpenbaringer og hjulpet meg utrolig mye med selvutvikling!

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Synes det er bra at det kommer frem erfaringer i fra alle sider når det kommer til LSD. Det er ikke bare "peace and love" og det kan være et veldig skremmende stoff, og ødelegge like mye som det kan helbrede.

Ser for meg at det er mange som er nysgjerrige på LSD som leser på dette forumet, og jeg synes det er minst like viktig at de ser de negative opplevelsene og ikke bare de positive. Er en god del solskinnshistorier om stoffet, og motsatte erfaringer kommer ikke like godt frem her på forumet.

Folk har skadet seg og drept seg på LSD, mistet besinnelsen og aldri fått den "samme gamle" tilbake. Pådratt seg varige psykiske skader, depresjon og mistet livsgnisten. På samme måte har LSD kurert depresjon for mange, gitt flere tilbake livsgnisten og meningen med livet, utvidet bevisstheten og på den måten reddet liv.

Dette gjelder psykedelia generelt. Det er flere argumentasjoner som går igjen her på bruket om at dersom man havner i psykose av LSD eller lignende, så har man underliggende sykdom (schizofreni o.l) som blir utløst, og at hva som helst kan utløse dette. Det er ikke så lett.

- Man kan aldri vite om man har underliggende diagnose som blir trigget, før det eventuelt skjer. Ja, en del av de er arvelige, men ikke i alle tilfeller. Selv om du har for eksempel røyket hasj i mange år og greid deg fint, tenker at "ja da kan jeg fint prøve LSD", ikke nødvendigvis betyr at psyken din takler den enorme påkjenningen LSD kan bringe. Dette gjelder for så vidt alle stoffer, men spesielt psykedelia.

- "Hva som helst kan utløse denne underliggende sykdommen, hadde det ikke vært LSD kunne det vært noe annet". Dette synes jeg er billig argumentasjon. Ja, det kan bli utløst av noe annet. Samtidig kan det hende personen hadde levd et godt liv uten psykiske skader om akkurat denne episoden ikke hadde utløst sykdommen.

Det er ingenting som er svart og hvitt, og det er ofte lærdom til og med i de verste trippene. Men å være bevisst på de potensielle konsekvensene og farene rundt psykedelia er viktig, ikke ta dette ukritisk og spontant.
Vis hele sitatet...
I følge Michael Pollan (How to Change Your Mind) virker psykedeliske stoffer som en ikke-spesifikk doseavhengig forsterker. Bevisstheten til egoet som tar + intensjon * dose = resultat. Stoffet i seg selv er helt nøytalt med andre ord, psykologien til den som tar blir derimot utbrettet og vist frem, dette kan være ukomfortabelt for noen.

Hvis da intensjonen ikke er satt til å være en f.eks. helbredende trip, eller for å løse problemer man har vil da hvaenn som dukker opp under trippen bli forsterket også både negativt og positivt.

Jeg har som regel å alltid gjøre om dagen, rommet jeg skal trippe i og intensjonen dedikert til det, men er helt enig med deg om å vise frem de eksemplene hvor det da kanskje ikke gikk så bra, eller som planlagt.

Man må ha et visst nivå med introspeksjon for å kunne trygt ta psykedelika føler jeg da^^
Sist endret av QuantumLove; 8. oktober 2020 kl. 15:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.