View Single Post
Sitat av Rognkjeksa Vis innlegg
De tar fra deg masse i trygd om du velger oppholde deg i utlandet,skal ikke få lov til å leve godt vi som går på trygd
Vis hele sitatet...
Det er jeg helt uenig i. Jeg var i Filippinene gjennom hele pandemien og der sitter trygda folk i ett lissom Norge som konger av hver sin by orkestrert gjennom åpne og lukket Facebook grupper og chat. De lever så godt de fleste av de at halve trygda går til å brødfø familie til damene dems som de har hatt så draget på å få med pengene. Det har gått så langt i mange land at det er nesten en ordning på at hvis damer får tak i en nordmann så har de rett på masse trygdepenger.

Jeg bare røk i tottene på de litt hvor de satt på hver sin tue og hadde så sterke meninger om ting mens jeg livnærte meg på online salg av møbler, hengekøyer og konsoller i Manila uten en eneste krone fra NAV når jeg egentlig var helt strandet i ett land med hav på alle kanter i ett lukket land på grunn av pandemi. Selv når jeg fikk en sønn der borte så var alt helt umulig med stat så jeg synes dere har veldig lite å klage over.

Trengte bare å blåse ut litt gammelt rusk i maskineriet og ønsker alle trygda lykke til med å oppleve verden og nye ting.