View Single Post
Politiet ligger langt foran media så selvom vi har fått vite ting sent er jeg sikker på politiet har vært tidlig på pletten. Digitale spor er garantert nøye undersøkt og jeg mener det har stått ting om bompasseringer som har vært kartlagt også, tipper egt at det ikke er mye mistenkelig på disse og at det er noen av indisiene som forsterker mistanken til politiet mot Hagen.
Vis hele sitatet...
Ja men det var vel i den tv2 linken som ble lagt ut at det ble poengtert at politiet nå jobber med å gå gjennom 6.000 timer med video. Det må jo bety at politiet IKKE har en fullstendig gjennomgang av digitale spor ennå? Og hvorfor har det ikke klart å få til det ennå? De har jo hatt fyren som mistenkt i over ett år nå eller noe slikt, kanskje politiet heller skulle forsøke å faktisk løse saken ved å gjennomgå de digitale tause sporene som faktisk eksisterer heller enn å skape et slags monsterbilde der de nærmest spekulerer på at hagen har leid inn en gjeng hitmen - og at det liksom er så enkelt at alle med litt penger kan skaffe seg en legit hitman.

Politiet har ikke engang nok bevis mot hagen til å holde ham i varetekt. Da har jeg vanskelig for å tro at de har beviser nok til å få ham dømt. Skal saken da løses må de enten gjøre ny gjennomgang av saken uten å noen mistenkte, eller så må faktisk politiet klare å punktere alibiene til Hagen. Står alibiene så kan man vel regne med at Hagen vil bli frikjent? Da hjelper det lite for politi og påtalemakta og ha drøye historier og tenkte scenarioer hvor en 70 år gammel kall tråler dark web og faktisk skaffer frem hit men av verdensklasse. For sålenge ingenting backer den teorien så tror jeg det mest som et eventyr.

Syns det er rart de to på videoopptaket som går forbi Futurmbygget er sjekket ut av saken uten at det oss bekjent er funnet identiteten deres men det kan også hende er fordi alt peker mot Hagen bare at de har ventet på en innrømmelse for eksempel via å avlytte telefonen og boligen hans siden det helst skal mer til enn indisier å dømme noen for drap. At Hagen allerede før han fikk status som mistenkt var vrang i forbindelse med avhør, ikke ville at avhørene skulle taes opp på video, gjorde om mye han hadde sagt i gjennomlesingen og fortsatt til den dag i dag ikke har signert avhørene heller ikke akuratt i hans favør det heller.
Vis hele sitatet...
Ja du sier noe, hvorfor slutta snuten å forsøke å finne disse? Kan det være for at de er fastlåst i at gjerningsmannen er Hagen og ikke vil se andre løsninger? Ikke bevist naturligvis, men at de ubevist er så sikre på at Hagen er skyldig at de ubevist overser andre bevis eller spor?
Sist endret av _abc_; 1. august 2020 kl. 22:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.