Tråd: Lei av Norge
View Single Post
Sitat av Ross Vis innlegg
Hei!
Sitter her å kjeder meg i Norge og er utrolig interessert i en slik jobb, hvordan går man fram for å få tildelt et slikt oppdrag?
Vis hele sitatet...
Som jeg skrev til en annen istad:

For min del så har jeg jeg bare militær erfaring ifra førstegangstjeneste og befalsskole, men jeg har en del år bak meg ifra sikkerhetsbransjen.

Jeg kom inn i bransjen rett og slett fordi en kollega av meg hadde blitt tilbudt jobb der og han hooka meg opp.

Det hele begynte med at vi gikk på noen kurs, nede i Italia. Etter at det var bestått så var det et lite opphold før vi gikk rett ut i jobb. Kurset måtte vi betale ut av egen lomme og det kom på rundt 30 tusen. De pengene ble tjent fort igjen.

Nå er det flere sliker firmaer ute og går, og ikke alle er like seriøse. De siste jeg jobbet for som nevnt for deg var Ikeys. Omega Group samt SIG er også noen kjente firmaer.

G4S som er verdens største på dette området har veldig mange ledige stillinger. I Norge er de kjent for å drive med vektertjenester, men i andre land så drifter de alt ifra fengsler til treningsleir for soldater.

Yrket er som sagt veldig stort, du kan bli alt ifra en soldat som deltar aktivt i en væpned konflikt. Til eskortetjenester og stasjonært vakthold på skip, eller større eindommer.

Det handler om å få en satt en fot innenfor. Når det er gjort er mulighetene mange.