View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Så du meiner altså at tilfeldige forumbrukarar er meir kvalifiserte til å medisinere korrekt enn folk med lang utdanning innan temaet? Eller betre i stand til å vurdere avhengigheitspotensiale med n=1 enn ein fastlege, som kanskje har eit titals pasienter som bruker sterke smertestillande? For det jo ein grunn til at leger er restriktive med å skrive ut sterkt vanedannande legemidler. Det er at dei er sterkt vanedannande.

Lever det på apoteket.
Vis hele sitatet...
Nå skriver jeg klart og tydelig at han ikke skal gi det til hvem som helst, altså forholde seg til folk som er fullstending klar over at det er vanedannende, og disse allmen legene har ikke alltid like god greie på medisin. Den forrige fastlegen min, som hadde lang erfaring, nektet meg B-preparater, fordi som du sier at det er vanedannende, men jeg fikk derimot Baklofen og Lyrica, som også er utrolig vanedannende, men jeg fikk dem kun fordi det var C-preparat.

Har også eksempler på hvor jeg blir nektet en liten økning på opiater, og spør dermed om jeg kan få Phenergan, og det får jeg uten spørsmål, kun fordi det er et C-preparat som etter min mening har mye sterkere dempende effekt og synergi sammen med opiater enn benzodiazepiner, og benzo finnes det motgift for, det samme kan ikke sies om Phenergan.

LAR vil ikke ha pasientene på benzo samtidig som de går på LAR medikamenter, men om det er C-preparater, så sier de ingenting.

Litt av en kvalifisering disse folkene har... Man skal ikke stole blindt på legene heller, ellers hadde jeg vært en overvektig grønnsak den dag idag.
Sist endret av Mexxy; 6. februar 2018 kl. 06:42.