View Single Post
Jesus kristus, du må jo være helt svidd. Hvorfor skulle jeg gidde og lyve om noe sånt? Jeg har førstehåndserfaring med det, du har ikke. Les deg opp på steroidesaker og du vil se at det er tilfelle. Les og GJERNE at jeg skriver at det var flere indisier som fikk meg fengsla, men KRYPTERING var ET av HOVUDARGUMENTA for isolasjon. Ha og gjerne i bakhodet at steroider kan maks straffes med 6 år. Det er med andre ord småtteri sammenlignet med narkotika hvor strafferammen er 20/21 år. Les og gjerne hva folk diskuterer i tråden. Folk synser frem og tilbake om det og ikke oppgi -krypteringsnøkler- kan gi deg ekstra pes fra politiet. Om det er til hardisken eller mailer du har på pcen eller whatnot er rivruskende likegyldig i mine øyner. Det er hvordan politiet behandler deg om du har kryptert materiell de vil ha tilgang til. Og de 3 største advokatfirmaene i Norge var involvert i nevnte sak............

http://www.adressa.no/nyheter/trondh...cle6846057.ece
Politiet har grunngitt isolasjonsbruken med faren for bevisforspillelse: Svært mange av de siktede i Operasjon Gilde har kommunisert gjennom krypterte eposter. Epostkontoene er beskyttet av et passord. Dersom passord kommer på avveie, kan viktige bevis bli slettet. Derfor er det ikke tilstrekkelig med brev- og besøkskontroll, mener politiadvokat Bente Bøklepp ved Sør-Trøndelag politidistirkt. - Hvis de kun har brev og besøkskontroll så kan andre innsatte brukes til å kommunisere ut av fengslet. Isolasjon er helt nødvendig for å sikre bevisene, sier hun. - TRO MEG, de brukte og som grunnlag at datamaskinene var krypterte så de ikke fikk tilgang til tekniske spor/kommunikasjon den veien, og heller ikke eventuelle verdier vi kunne ha lagret på pcene.

Så kan du se her;
http://www.tv2.no/a/8282066/ - Norges største dopingssak, større en den jeg henviste til. De folkene her satt fengslet i 2 måneder hvor de så slapp ut. Dette er en sak hvor folk har valgt og sammarbeide med politiet og oppgi passordene sine. -> "Politiet har gjennom etterforskningen skaffet seg det de mener er kundelister med oversikt over flere hunde kjøpere av dopingmidler.Kundelistene politiet har fått tilgang til har de siste ukene blitt brukt for å ta brukere og kjøpere av dopingmidlene, både i Follo, Bergen og steder i Nord-Norge" - Jeg har venner i samme sak, som ikke er arrestert oppimot det gigantbeslaget, men som følge av opprullingen som fortsatt sitter fengslet, fordi de nekter og oppgi passordene sine.......