View Single Post
#D4AF37
moret's Avatar
Trådstarter
Jwg quoter boken "Cooking With Ganja" når det kommer til dosering. Men, husk at dette bare blir veiledende. Styrke på weed/hasj varierer veldig. Både fra strain til strain, og også grower til grower. Og hasj i andre land(eks nederland) er en del sterkere enn det den er i Norge, så pass på her
Men, skakk skal du nok bil av disse målene uansett

1,75 g hasj - 8 people mildly stoned, 4 people very stoned.
3,5g hasj 16-20 people mildly stoned, 8-10 very stoned

3,5g Ganja buds(altså pot/weed) 8-10 people stoned, 4-6 people very stoned.

28g Ganja Leaves 10 people very stoned.

Pasta? tenker du i selve pastaen? Eller som en saus?
Kan jo dele mine ideer uansett
Hvis du tenker i selve pastaen skal nok dette faktisk gå an, til en viss grad. Jeg lager pasta på 6 eggeplommer og 3 hele egg, akkurat under 1 ss solsikkeolje og litt durumhvete.
Jeg kjører egg i en kjøkkenmaskin/mixmaster. Oppi med litt olje. Spe med durumhvete til den akkurat smuler seg opp. Og så pakker jeg inn i plast og legger i kjøleskapet i minst en time før jeg kjører den gjennom pastamaskinen. Nok pasta til en 4 pers cirka Hvis du her kjører hasj inn i eggemiksen før du tilsetter mel tror jeg kanskje du kan spise pasta og ketchup og bli høy. Cirka 2 g hasj skal da gjøre deg og kompiser møkkfjerne. Kok i cirka 3-6 min i fosskokende, saltet vann med litt olje oppi.
Men, husk at dette er i teorien, jeg har ikke prøvd. Tror det skal fungere ganske bra

En enkel pastasaus(Carbonara), vridd til å passe med cannabis:
2 egg
2 dl fløte(kremfølte is the shit, mer fettinnhold noe man liker når man kokkelerer med ganja)
Om du ønsker; noe stekte baconterninger, og/eller revet parmesan til topping.

Ta 1 dl av fløten og varm opp til det ryker. Ha i 1g finhakket hasj eller 1gfinhakket weed. La dette stå å ryke en stund(30 min eller noe). Blir dette redusert for mye heller du bare oppi litt vann, eller mer fløte. Rør avog til og pass på at det ikke brenner seg.
Når dette har stått og godgjort seg siler du av væsken i en bolle, tilsetter resten av fløten og eggeplommene. Rør godt sammen. Så kan du ha oppi baconbitene hvis du ville det.
Dette heller du bare over varm pasta mens du vender litt rundt så alt blir juicy og godt
Ferdig.

Velouté sauce
Dette er en fantastik saus, passer til stort sett alt og er bare knallgod! Tar lang tid, men den lager stort sett seg selv.
Ta 3 dl god kylligkraft(denne lager du best selv[slå opp i den rutete kokeboken til mor] eller så har de ferdig på store supermarkeder eller gode spesialforetninger).
Dette reduserer du med 2 sjalottløk og 2 hvitløksfedd du har kjapt kuttet sånn halvfint.
reduser til under halvparten.
Så heller du oppi fløte. Ca 5 dl. Og så reduserer du til under halvparten igjen.
Sil av.
Så har du oppi 5g av din ønsket cannabistype.
Lar dette trekke i cirka 3 min og sil av enda en gang.
Nå skal du sitte igjen med en ganske tynn, men allikevel tykk saus. Kjempegod og full av THC.

Shout out hvis det var noe annet du tenkte på...

Er det noen som ønsker ideèr, råd, oppskrifter eller noe er det bare å poste ønsket. Svarer også på PM, men kan jo være andre som lurer på det samme som deg også, så i denne tråden er jo å foretrekke.

Peace.