View Single Post
Sitat av Zirto Vis innlegg
TS: Det hadde vært fint om du sier litt om hva slags verktøy dere bruker på jobb. Eksempel på verktøy er kildekodehåndtering/GIT og JIRA.

Bruker selv kildekodehåndtering/GIT på jobb, og for hver gang jeg blir ferdig med en oppgave, så bare committer jeg koden og skriver en liten kommentar. Når det er gjort, så blir jo navnet mitt registrert i systemet og i JIRA.

I JIRA så har jeg jo oversikt over oppgaver som har blitt assignee til meg, og FOR hver gang jeg sjekker/committer i GIT, så blir jo det også registrert i JIRA med mitt fulle navn og dato.

Det er litt rart at ingen her har nevnt noe om dette....
Vis hele sitatet...
Stadig rart hvor vanskelig det viser seg å være å lese en hel tråd

Sitat av Goophy Vis innlegg
Dere bruker ikke noen form for versjonkontrollsystem (git, svn, cvs osv.)?
Hvis ikke kan det jo være en idé å prøve innføre det, vanskelig å skryte på seg ting når andre har commitet det.
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Goophy: Joda vi bruker git, men det vil uansett være en smålig og teit måte å gjøre det på. Avdelingslederen kan jo lett avfeie dette ved at det å legge til "Skrevet av x" og committe til git, er svært enkelt. Han kan også vri dette om til at det er jeg som forsøker å stjele kred fra han. Det å bevise at det er jeg som har gjort jobben har jeg forsåvidt allerede beviser for, problemet er imidlertid å fremlegge dette uten å selv ende opp som taper.
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Med source control kan.man ikke skryte på seg så mye som en kodelinje.
Vis hele sitatet...
Sitat av Xasma Vis innlegg
Ang. git så er det ikke bare å legge til noe og kommentere "jeg skrev dette", historien vil ligge der med mindre han kjører full rebase og er helt cowboy. Noe jeg tviler på han får til uten å fucke opp major league om han er så dårlig som du sier.
Vis hele sitatet...