View Single Post
Hardware geek
5
Puh, da har jeg funnet ut av problemet mitt med at timeshift ikke virker uten hjemmesentral på den nye TV-løsningen.
Jeg kjører som nevnt med HET fiberconverter rett i en switch og så til pfSense 2.4.3, uten Zyxel hjemmesentral.

Når live-tv kjører håndteres alt ok, multicast fra VLAN 101 (til 239.x.x.x) og igmp funger gjennom pfsense og igmp proxy gjør jobben. Når jeg trykker pause-play endres feeden fra multicast til unicast og jeg ser at UDP-pakke-target endres fra 239.x.x.x til min IPTV_WAN adresse. Da virker det som om ikke pfSense klarer å håndtere hvor de skal forwardes. Skulle dette også vært håndtert av IGMP eller er det noe pfSense skulle skjønt "av seg selv"?

Jeg trodde kanskje UPNP kunne ha løst det, men det gjorde ingen forskjell. Prøvde denne og men det hjalp heller ikke:
http://www.selectedintelligence.com/...e-rtsp-and-rtp (ikke sikkert den er relevant altså...)

Ved å legge inn en catch-all innkommende NAT regel for all UDP fra IPTV_WAN til dekoderen på alle porter 1024-65535 så fungerer det faktisk, men det skalerer jo ikke så bra. Dessuten litt tvilsomt sikkerhets-wise (dog sikkert begrenset når det bare gjelder det lukkede IPTV-nettet.)

Med hjemmesentral i bridge fungerer alt dette strålende, er det noen som har noen ide om hvordan det er løst i Zyxel/FMG-boksene eller de mikrotik-ruterne dere benytter?

Edits: Typos
Sist endret av wishyou; 19. april 2018 kl. 11:09.