View Single Post
Sitat av Dough Vis innlegg
Som over fra Nettavisen med litt modifikasjoner, de gjør undersøkelser å prøver finne ut hva som er skjedd.

Jeg sliter virkelig med at TH kan være så interessert i det huset etter hva som er skjedd. Jeg hadde ikke orket å gå der daglig å bli minnet på hva som kan ha skjedd med kona. De har levd der hele livet. Det i seg selv virker suspekt nok til at jeg kan ha vansker med å forstå at han ikke kan ha hatt en agenda. Nå har planen raknet og han sitter igjen som taperen da straffen blir å ikke kunne fortsette å live som normalt.
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke forstå at dette er suspekt? La oss anta at mannen er uskyldig. Er det så utenkelig at han heller vil bli boende i huset sammen med minnene han har av kona? Jeg synes ikke det. Men la oss anta at det er et tegn på at man som menneske er skrudd i skallen. OK, men om han så er skrudd, så betyr ikke det at han har drept henne eller bidratt til det. Men sett at han er uskyldig, at uskyldige og ikke-gale mennesker ikke ville klart å bo der og at mannen ikke er skrudd (alle de premissene kan definitivt diskuteres!) - vel, selv da har han formodentlig fortsatt et ønske om å...
  • pakke flyttelasset sitt,
  • selge huset,
  • ikke betale kommunale avgifter og eiendomsskatt på en kåk han ikke kan bruke,
  • holde huset vedlike slik at det ikke taper seg i verdi,
og sikkert en haug med andre ting også. Han får ikke gjort noen av delene slik ståa er nå. Alt dette er gode og praktiske grunner til å ønske å få huset sitt tilbake. Selv hadde jeg forøvrig vært ganske pissed hvis jeg var uskyldig anklaget i en alvorlig forbrytelse, og de (etter mitt syn i den daværende sinnstilstanden) udugelige nissene som plaget meg med disse anklagene til og med la beslag i hust mitt! Hvorvidt jeg ville klare å bo der i etterkant ville ikke hatt noe med min indignasjon å gjøre i så måte; det blir fort en prinsippsak. Så klart, er han skyldig, så vil han også ønske å få igjen huset snøggast råd!

Jeg tar ikke stilling til skyldspørsmålet her, bare så det er klart! Jeg sier bare at det blir litt vel konspiratorisk å holde et ønske om å få huset sitt igjen mot ham.
Sist endret av Myoxocephalus; 10. august 2020 kl. 13:35.