View Single Post
Sitat av colakork Vis innlegg
https://imgur.com/a/qIC3dkE

Bilder av fersk fangst, regna godt igjennom hele turen.

Gikk forbi flere tuer med små eksemplarer. De store tok jeg å reapa mens småtrolla strekker seg godt i godregnet.

Hva tenker dere om disse?

Kan se for meg at alle som kan identifisere akkurat løp ut dørå for å sanke inn selv hahah
Vis hele sitatet...
Som andre sier her, ikke flein. Se på sporene som er under hatten. Går de i en 90 graders vinkel rett på stilken er det ikke flein. De du har plukka har 90 graders vinkel rett på stilken. sporene på flein går skrått oppover mot toppen av hatten. I tillegg er hatten på flein gjerne spissere (ikke alltid veldig spiss) og hatten har en tupp som kan minne litt om en brystvorte

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sunnmøre. Saumfart gamle jaktmarker, kun funnet 1 så langt, hvis den er riktig.



Vis hele sitatet...
Hadde kasta den. Men likner veldig! Men er litt "blass" i fargen, tuppen på hatten er ikke helt som den skal og det er noe med sporene. Bedre å kaste én for mye ved tvil enn å bli dausjuk.

Sitat av panthe Vis innlegg
Som andre sier her, ikke flein. Se på sporene som er under hatten. Går de i en 90 graders vinkel rett på stilken er det ikke flein. De du har plukka har 90 graders vinkel rett på stilken. sporene på flein går skrått oppover mot toppen av hatten. I tillegg er hatten på flein gjerne spissere (ikke alltid veldig spiss) og hatten har en tupp som kan minne litt om en brystvorte



Hadde kasta den. Men likner veldig! Men er litt "blass" i fargen, tuppen på hatten er ikke helt som den skal og det er noe med sporene. Bedre å kaste én for mye ved tvil enn å bli dausjuk.
Vis hele sitatet...

Beklager litt upresist språk. Når jeg skriver sporene, mener jeg gjellene under hatten (der sporene er). Rett skal være rett
Sist endret av Lignumvitae; 6. august 2020 kl. 17:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.