View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Alge Vis innlegg
Okai? Bedre å være litt føre var vell? Jeg spør en jeg vet har lenger erfaring enn meg selv om det kan være en annen psilocybe sopp. Hva er så galt med det? Det er bedre at noe som er flein går for å være noe annet enn å ta noe annet for flein.... Hadde uansett kastet de der i meg...
Vis hele sitatet...
Dette er en identifiserings tråd for fleinsopp eller tradisjonelt Psilocybe semilanceata. Det kommer masse folk her som ikke har peiling, som åpenbart har feil sopp de tror er flein. så det jeg mente var at jeg synes det er skummelt å begynne å spekulere i sånt da det kan få mange til å tenke at kanskje de soppene dem har funnet kanskje kan funke selvom det er feil.

For all del kan vi snakke om det her, og jeg synes sånt er veldig spennende. Men som sagt så synes jeg slike spekulasjoner kan være skumle her om de viser seg å være feil, og at noen tar dem for god fisk.
https://www.sporenbiolog.no/ er feks et super fint sted for å identifisere sopp som er litt mer sjeldne i norge. liksom noen ganger kan 2 sopper være helt like og man trenger mikroskop for å se forskjell på dem.

Det er jo drit fett om det er det du sier du må ikke forstå meg feil.