View Single Post
Vel noe grums må det nødvendigvis bli etter over 40 års ekteskap. Såvidt jeg erindrer så var vel ektepakt og senere tilføyninger til den fra 80 og 90 tallet. At det ikke er tinglyst noe etter det kan jo bety at ting har vært stabilt og greit etter det? Vi får se hvor det bærer hen i saken, men akkurat dette med ektepakt og særeie og slikt virker mest som noe som har vært forsøkt brukt aktivt av politi i kontakt med media i denne saken, siden det har vært tema såpass ofte. Og det kommer liksom stadig små drypp rundt dette med den for mr hagen, så fordelaktige ektepakten. Kanskje fyren er et rasshøl eller en gjerrigknark men føler ikke det er nok til å male et bilde av en morder. Vet om flere rasshøl, men at de er rasshøl betyr jo ikke at de må være kyniske, iskalde mordere. En viss kynisme er kanskje heller ikke uvanlig trekk i personligheten blandt de som når toppen i næringslivet? Kanskje ikke presis begrepsbruk, kan er målbevist et bedrevalg av ord eller å ha gjennomføringsevne.

Kan godt være at jeg er nærmest latterlig naiv og godtroende men jeg sliter faktisk med å tro at folk kan være gift et helt liv for så å ta livet av sin kone og konstruere en så villedende plan som bringer inn så mange teatralske elementer med kindappingsbrev og løsepengekrav og ikke minst kravet om kryptovaluta.

Kan til en viss grad forstå drap i affekt. Men et mord som planlegges så detaljert at det ikke finnes tekniske spor som er klare nok til å engang gi varetekt må ha vært nøysommelig planlagt og gjennomført. Er det i det hele tatt mulig å gjøre slikt mot sin egen kone? Ja uten at det er skjedd noe som svulst i hodet, plutselig endring i personlighet fra alzheimers?

Jommen godt man ikke er politi og må jobbe med slike saker, må være tungt å se langt inn i menneskers mørkeste sinn.