View Single Post
Hvilken: Thirty Thousand Bottles of Wine and a Pig Called Helga av Todd Alexander

Hva: En selvbigorafi/memoar som følger Todd og ektemannen Jeff. De er lei jobb og liv i storbyen og bestemmer seg for å satse alt og flytter hele livet til 400 mål med land i Hunter Valley, en vinregion i Australia. Boken tar for seg opp og nedturer i dette eventyret. Vi får etterhvert stor innsikt i hvordan det er å gå fra komfortable liv i byen til en tilværelse på bygda; tørke, dyr som dør og skader seg, økonomi som ikke går opp, etablering av et B&B-konset, og hvordan man kan klare å snu et oversett område til noe flott.

Hvorfor: Dette er noe jeg kunne tenkt meg å gjøre selv en gang så det er veldig spennende å lese andre personers opplevelser med å bytte beite. Frasen "How hard can it be?" går igjen, og det er et spørsmål jeg også stiller meg selv ofte

Hvordan: Boken er både hyggelig og interessant lesing. En lettlest pageturner i non-fiction sjangeren. Nå er kanskje temaet noe smalt, men jeg fant boken treffende. Tror jeg må gi den en 4 og en halv på terningen.