View Single Post
Ugh. Dette minner meg så mye om et av mine tidligere forhold at jeg blir kvalm...

Dama var en kranglete, manipulerende, til tider selvskadende (ala autistisk utagering, smelle hodet i veggen type shit. ikke kutting), egoistisk og lettere voldelig psycho bitch. Akkurat som din! I tillegg til dette var hun jævlig sjalu og hun hadde null respekt for mitt privatliv. Hun snoka i emailer på PCen min om jeg ikke låste den, meldinger på telefonen, facebook, gamle papirer fra ungdomsskolen (!!!) osv. Og hun fant selvfølgelig shit fra flere år tilbake å krangle om. Selv jenter lenge før henne kunne hun finne på å starte en helvetes intens og dramatisk krangel om. Jeg har aldri en gang i mitt liv vært utro, men eksene hennes og faren hennes var utro så da fikk jeg selvfølgelig gjennomgå for de tidligere rasshølene i hennes liv. Disse kranglene kunne lett vare i flere timer og endte nesten alltid med at hun truet om å gå fra meg eller truet om å ta livet sitt. Dette ville jeg ikke, for hun var jævlig digg og herlig i senga og hun hadde mange flotte sider ved personligheten sin også. Men hun var ødelagt av sin fortid. Voldelig og utro far, kald og kynisk mamma, utro og voldelige ekskjærester, osv. Jeg var den perfekte betamale boksesekken for henne å ta ut all aggresjonen og usikkerheten sin på. Hun klarte ved en anledning å få meg så utslitt og forbannet og manisk at det svartnet for meg og jeg "våknet" noen sekunder senere med hendene mine klemt rundt halsen hennes. Jeg har aldri slått en jente, og menn kun i selvforsvar. Men denne dama klarte å vekke huleboeren i meg. Dagesvis med kontinuerlig krangling den samme uka som bikkja mi døde. Det klikka for meg. pga mishandlingen hennes og jeg mista kontroll. Det var jævlig ekkelt!

Jeg er egentlig ikke konfliktsky som deg, men denne dama klarte over 2.5 år å bryte meg ned fra å være en relativt sterk person til et pussy whipped skall av meg selv. Forholdet endte med at hun starta en krangel om at jeg gikk for langt foran henne når hun gikk på bussen bak meg og busskortet hennes ikke virka med en gang. Istedet for å si "hei du, jeg skulle ønske du venta på meg ved bussjåføren så jeg slapp å stå der kleint aleine og stresse med biletten" så ga hu meg silent treatment. Klassisk. Jeg ga faen, så da begynte hun å kjefte på meg istedet. Denne dumme krangelen varte i flere timer, helt til vi kom hjem til leiligheten min, og eskalerte til at hun trua med å ringe faren min for å tyste på hvor psycho jeg var mot henne. Deretter eskalerte det til at hun ville slå opp. Når jeg da sa "fuck it, bare dra, jeg gir faen" eller noe i den duren så dro hun frem den største kjøkkenkniven hun fant, satte seg på kne foran kjøleskapet med knivskaftet lent mot kjøleskapet , bladet mot halsen også lente hun seg fremover. Jeg freaka ut og prøvde å ta kniven fra henne, da klikka hun og skar hånda mi istedet ved et uhell. Først når hun så blodet mitt fosse så forsvant det svarte raseriet fra øyene hennes og hun innså alvoret av hva hun hadde gjort og begynte å gråte og beklage.

Den kvelden innså jeg at jeg trengte hjelp, og at vi overhodet ikke var bra for hverandre.
Dagen etter kontaktet jeg foreldrene mine og broren min og fikk hjelp med å kaste henne ut av leiligheten min etter jobb.
Vi er forresten på talefot nå, snakkes litt en håndfull ganger i året og har møttes en gang på kafe for å skvære opp og si unnskyld til hverandre. Både hun og jeg har det bedre idag og bærer null, eller ihvertfall ganske lite nag mot hverandre
[/BLOG]

tl;dr
Jeg sier ikke at dama di kommer til å bruke en kniv mot deg, men hun kommer ikke til å plutselig begynne å respektere deg heller.
Fra en pussy whipped bitch til en annen: du må rett og slett manne deg opp noen hakk! Dette høres kanskje banalt ut men jeg er dønn seriøs. Ikke vik fra neste krangel med halen mellom beina. Ikke vær redd for å heve stemmen eller å gå ut for en 5 minutters pustepause om hun går deg på nervene. Om du sitter pent og rolig med et smil om munnen mens hun kjefter deg huden full og prøver å appellere til fornuften eller empatien hennes så vil du ikke nå frem, du har prøvd det i 3 år allerede. Du må vinne respekten hennes! Få henne med på parterapi og vis hele denne tråden i fellesskap! Og pass på at det blir uten at hun vet om tråden på forhånd slik at hun kan pugge den og forberede seg på å plukke istykker poengene dine. Les hvert eneste jævla ord for terapauten din og partneren din og nekt å stopp før dere har lest alt du har på hjertet! Og om hun velger å gå fra deg eller du velger å gå fra henne, so be it. Noe må du gjøre før denne dama driver både deg, seg selv og dattera deres til vanvidd! Hun innser det kanskje ikke selv og det virker ikke som om du gjør det heller, men det hun driver med er mishandling.
Sist endret av SkurtNilsen; 21. juni 2018 kl. 12:35.