View Single Post
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
367
Jeg gidder ikke høre på klippet, jeg tar heller det du sier argumentet i det klippet handler om som god fisk.

Jeg tror kanskje vi tenker litt likt.. jeg ser på meg selv som en pessimist eller som at glede ikke finnes eller at det kun er et fravær av smerte. Men liksom jeg kan vel ikke ta moralske valg feks 7 milliarder år inn i fremtiden fra nå. Jeg føler iallefall selv at moralisme er noe jeg kun kan oppfatte når jeg eksisterer, og at iallefall at det er viktigere at jeg tar mer hensyn til hvilken moralistiske konsekvenser mine handlinger har i mitt leverom, en på en flere milliarders års skala.

Jeg tror på en måte at sommerfugl effekten er meningen med livet jeg da. Liksom som du sier så er det så og si umulig at vi finnes og tenkt da hvis det hadde dryppet en mindre dråpe i en regnstorm for 3 milliarder år siden så hadde vi kanskje ikke funnets. og det repeteres så usansynelig mange ganger at det i mine øyne er umulig at noe sånt kan skje som at feks vi finnes den dag idag. det for meg er meningen med livet da... at vi egentlig ikke skulle vært her med tanke på alle odds men vi er jo her.

Liksom tror du mikroorganismene som først skapte oksygen hadde moralisme som et agenda?
Sist endret av Absurd; 4. november 2019 kl. 23:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.