View Single Post
Jeg har veldig, veldig lyst til å slutte med amfetamin. Jeg har tatt det sporadisk siden 2016 men det ble aldri noe problem før jeg fikk diagnosen ADHD og ble putta på Aduvanz sommern 2018. Før jeg fikk den resepten, så fungerte jeg relativt bra. Jeg trente, lagde mat hjemme, flink med hygiene, osv osv. Det største problemet jeg hadde og fremdeles har er ensomhet. Og uheldigvis for meg, så viste det seg at det å ta et amfetamin preparat hver eneste dag er en veldig bra distraksjon!

Jeg visste jo hva det handla om når jeg begynte så må ærlig si at jeg var ganske spent på å ta amfetamin hver dag. Nå kunne jeg programmere, ordne rundt i huset, lage mat, og alt annet uten en gang å nøle! Og når det gjelder programmering så lærte jeg meg det aldri ordentlig før jeg begynte med dette så hva kan man si? Helt utrolig stoff!.... til å begynne med.

Så jeg fortsatte som legen sa og sagte men sikkert så ble ting bare verre og verre. Jeg begynte å oppleve angst og irritasjon så jeg begynte å isolere meg enda mer, noe som igjen førte til at jeg ble mer deprimert, som igjen fører til flere dårlige måter å håndtere det på. Istedenfor å ta ansvar i hus og alt annet så bestemte jeg meg heller for å bruke tiden på noe jeg syns var gøy, nemlig programmering. Eller med andre ord, distrahere meg selv så mye som mulig. Var i det minste produktiv da

Så der satt jeg da, dag inn og dag ut, med kroppslukter som sikkert kunne drept en person om de skulle kommet inn. Om de ikke ble begravd levende av all søpla først da. Nå er vi kommet til den 7 eller 8 måneden jeg har tatt dette og gud så dårlig det gikk. Jeg begynte å skjønne at det her var ABSOLUTT ikke en god ide så jeg bestemte meg for å avtale med legen om å kutte ut reseptene. And ooohh boy... Du husker vel at jeg er en gammel kjenning av dette stoffet fra før av? Ja.

På resepten så holdt jeg meg hvertfall på dosen jeg skulle ta. Aldri noe binges og aldri noe tapt søvn. Men nå? Det var som om noe våkna inni meg. Hver eneste gang jeg har kjøpt amfetamin siden da så har jeg binget hvertfall 2-3 dager av gangen. Ender alltid opp med at jeg skyller det ned i do til slutt, men så går det en uke eller to så kjøper jeg bare mer.

Dette er syklusen jeg nå sitter fast i. Og det som bekymrer meg er at periodene hvor jeg er edru blir bare kortere og kortere. Jeg binger lenger enn før også. Lander faktisk på min 3 dagers binge nå. Klokka 9 på morgenen idag så tok jeg 150mg, gikk rett til sengs så fort det begynte å funke og endte faktisk opp med å sove i 5 timer. Hadde også tatt 100mg bare 3 timer før det igjen. Trodde ikke det var mulig en gang men tydeligvis!

Så konklusjonen er at dette gjør meg dårlig. Men samtidig så er ikke livet så greit uten det heller. Jeg var flink til å ta vare på meg selv før, men dessverre så har jeg mistet grep på alle disse positive rutinene. Da blir det til at jeg våkner, setter meg rett på PCen og blir sittende til jeg legger meg igjen. Når jeg er sulten så bestiller jeg take-away fordi jeg har så lite tro på at jeg får til noe uten amfetamin at selv det å lage mat blir vanskelig. Er helt tappet for energi 24/7.

Det jeg skrev over er hvorfor jeg alltid kommer tilbake til dette dritt stoffet. Til tross for alle problemene som medfølger, så får jeg hvertfall brukt tiden min på noe hvertfall. Jeg er kanskje ikke så flink til å ta hus oppgaver selv med amfetamin, men jeg får hvertfall programmet og det gjør meg glad der og da. Har heller ikke matlyst så det balanseres jo ut all den takeawayen jeg spiser

Alt jeg ønsker er å legge dette bak meg. Jeg har lyst på driven jeg hadde tidligere men ser dessverre ikke noe som tilsier at det kommer tilbake slik ting er nå. Jeg føler meg tom og ingenting gjør meg glad. Hørte mye på musikk før men nå er det bare lyd. Livet har mistet sine farget.

Så da kommer jeg endelig frem til hovedspørsmålet her. Når går dette over? Hvor lenge må jeg holde ut før jeg ser et glimt av håp? Eller er det at psyken min er blitt så dårlig iløpet av denne tiden at ting er vanskelig?

Noen som kan relatere? Eller noen som har vært gjennom dette som kan fortelle om hvordan det ble på "den andre siden"?
Sist endret av Raging Vlad; 22. mai 2020 kl. 23:09.