Tråd: REGELENDRING Anonym posting
View Single Post
Sitat av Rosander Vis innlegg
Her er den egentlige grunnen, jeg ser at de som klager mest på anonymiteten er de som oftest graver i gamle poster for å komme med usaklige argumenter som handler om tidligere innlegg.
Vis hele sitatet...
Her påstår du ganske mye rart som neppe holder vann. For eksempel hevder du at det er et omfattende problem av folk graver i gamle poster, som om det er en uting å lese et utspill i kontekst av tidligere ytringer. Videre hevder du at det typisk er useriøse utspill, men jeg kan ikke erindre å ha sett særlig mange regelbruddsrapporter fra deg. Og du hevder at de som misliker anon regelrett lyver om sin motivasjon, og at du gjennomskuer dem. Du sparer ikke akkurat på kruttet her, så disse påstandene synes jeg du enten bør begrunne litt bedre eller moderere.

Sitat av Rosander Vis innlegg
Og det er litt rart at du er den som vet når en person har behov for å være anonym.
Vis hele sitatet...
Er det? Dersom innlegget i all hovedsak er på formatet "faen ass, du er jævlig teit som mener det!!", så er det vel nokså lett å fastlå at man utelukkende kaller på anon for å slippe billigere unna kritikk?

Sitat av Rosander Vis innlegg
Dette handler bare om at enkelte ikke evner å argumentere saklig og derfor har behov for å knytte brukeren til en historikk for å lete etter argumenter.
Vis hele sitatet...
Du er visst veldig motstander av å hente inn tidligere utspill fra andre debatter. Hvorfor? Tvetydige utspill må tolkes, og til det trengs det kontekst. Med mindre man diskuterer ren, abstrakt logikk, så skjønner jeg ikke helt hvorfor det skulle være problematisk å lese et innlegg i lys av posthistorikk. Kan du komme med noen eksempler på hva du sikter til?

Sitat av Rosander Vis innlegg
Kom gjerne med eksempler hvor anonymiteten har gjort at du ikke klarer å drive diskusjonen fremover for jeg kan ikke se en eneste grunn til at det er noen forskjell mellom et standard brukernavn og "smålig hval".
Vis hele sitatet...
Påstanden er vel heller at terskelen for drittkasting er lavere med anon, og at det derfor blir mer av det. Drittkasting gjør det vanskelig å drive debatten fremover. Det er ikke det at et godt argument er mindre rasjonelt fordi det er skrevet av "smålig hval", men at "smålig hval" tar seg større friheter med regelverket enn etablerte brukere.

Sitat av Rosander Vis innlegg
Om du mener innleggene er usaklig er det bare å ignorere dem eller rapportere dem.
Vis hele sitatet...
Det er korrekt. Rapporter regelbrudd. Også fra anon.