View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
På bilferie i USA blir jeg sliten og lei av å kjøre så tar inn på motell og begynner å drikke. Havner på en bar i utkanten av den lille byen jeg var i, blir sykt full etter mange shotter i baren fordi det var så billig å drikke der. Kommer i kjempeform og husker jeg synger, gauler og spiller luftgitar når det er låter jeg kan på anlegget. Treffer mye folk der og de skal videre på fest og jeg får tilbud om å bli med. Ukritisk og drita høres det ut som en god plan og vi reiser til en slags bondegård. Masse wisky og øl og alle fyrer weed eller tar andre ting. Det flyter av piller pulver og bonger. God stemning og utenfor er det et lite basseng, nesten som disse barnebassengene folk har i hagene som bare er en meter dyp. Vi må bade naturligvis og etterpå sitter vi på kanten og drikker sprit og snufser cola.

Det kommer flere biler opp gårdsveien og best som det er så blinker det blått og de sier ett eller annet over en PA fra en politibil. Får full panikk og tror jeg må i fengsel. Et par andre tar på seg skoa og sprinter ut bak huset og jeg følger etter. Bare at jeg tok av skoa når vi kom inn huset men det gjorde ikke de andre for i usa går det med sko på når det er på besøk. Så i en våt boxer og en med en fremmed t-skjorte surret rundt telefon og lommebok som jeg rekker å få med så stikker jeg også etter di andre. De løper ut på en maisåker. Mister di jeg løp etter for di var for langt vekk så jeg roter rundt i maisåkeren som er som en labyrint. Livredd for å havne i fengsel i amerika. Og uten sko på bena.


Etter en lang stund så er jeg trygg på at ingen er etter meg og jeg forsøker å ta meg tilbake til gården. Er vanskelig å finne retningen siden jeg ikke ser annet enn mais. Etter mye leting, noe bannskap og to fadervår finner jeg gården og går inn. Er mørkt og ingen lyd. Slår på lys og kåken er merkelig ryddig og uten tegn til fest. Så jeg skal gå ut til bassenget å hente tøyet mitt når jeg ser noe i øyekroken. Noe treffer meg på siden av hodet så jeg mister balansen og bena blir skjele. Ramler om og en fyr hopper på meg og deljer løs på meg, forsøker å dekke hodet men han treffer godt. Så blir jeg dratt opp fra gulvet og det er en eldre fyr som har jult meg opp. Lang og brei men gammel. Viser seg at han bor alene på sin bondegård og der har det ikke vært noen fest. Forklarer så godt jeg kan at jeg var på fest på en bondegård fikk panikk når det kom politi og stakk av fordi jeg var redd for å havne i fengsel og at jeg er turist.

Etter en prat og mye kjeft og forbannelse får jeg lov til å gå og stikker avgårde så raskt jeg bare kan. Han sier noe om hvilken gård jeg skal til jeg men jeg klarer ikke få det med meg og bare piler avgårde. Ute er det på tur å bli morgen. Jeg er iskald, skambanket og er blitt edru av all julingen jeg fikk av han gamlingen. Jeg ser et skilt til byen og går den veien.

Nattevakten ser på meg som om jeg er fra mars når jeg henter nøkkelen kun iført boxershorts og med et fjes som tydelig bærer preg av grisebank. Kommer til sist på rommet og svelger ned dobbel dose ibux og paracet. Slukner raskt. Våkner senere og merker at jeg ikke aner hvor det er blitt av lommeboka og mobilen. Nå er det krise for jeg hadde både visa og mastercard i lommebok og passet og førerkort. Har ikke fem flate ører og rusler ned til resepsjonen for å låne internett.

Når jeg kommer ned så sier damen bak disken navnet mitt og ser på meg. Ja nikker jeg. Hun skyver over en brun konvolutt med navnet mitt på. Der ligger en fremmed t-skjorte, lommebok, mobil og både kort og kontanter er på plass. Hadde mistet det når jeg ble banket opp og den gamle bondemannen må ha fått dårlig samvittighet etterpå siden han brukte tid på å finne ut hvor jeg bodde og kjøre ut til motellet med sakene mine.

Flaks at bondemannen ikke hadde hagle eller pistol og bare var bevæpnet med knyttnever. Og at han faktisk hørte på meg når jeg var ferdigjult. Han kunne jo likegodt ringt 911 og anmeldt innbrudd.