View Single Post
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Takk skal du ha Tøffetom. Om han ønsker det selv kan han flytte til oss, det er bare snakk om en og en halv mil fra der han noe nå. Det hadde blitt en stor forandring for både han og oss. Vi er to voksne mennesker som bor alene, og vi gjør som vi vil, når vi vil. Jeg snakker ikke om rus altså. Å ha en gutt på 22 år i huset vil gi oss en helt annerledes hverdag. Jeg er klar for det, men det vil kreve mye av oss begge. Mannen min henter han ca. En gang i uken for at han skal hjelpe oss med noe praktisk, av og til "lager" han arbeid for å ha et påskudd for å få gutten hit. Han kommer ofte, men av og til sier han at han er syk. Han har ikke egne penger, eller noe fra NAV, så det er vanskelig å tro at han har penger til dop.
Vis hele sitatet...
Er det helt umulig at han selger? Nå mener jeg ikke å hive inn overflødige variabler, men du ville blitt overrasket over hvor mange som er i situasjonen du beskriver som selger, som regel cannabis. Og det er veldig fort gjort for pårørende å blankt avvise det; "gutten er alt for snill/dum/nervøs/sjenert etc", "jeg vet han ikke er kapabel til noe sånt" og ikke minst klassikeren "det hadde jeg/vi merket". Å diskutere det her blir enda mer synsete enn å dele ut diagnoser, men det er verdt å ha i minnet for din del.

[/quote]


Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Tøffetom, vi bor 5 timer fra Bergen, så jeg må dessverre takke nei til ditt tilbud, men kanskje vi kan treffes en gang jeg er i Bergen. Her skulle det vært et smilefjes , men det er visst ikke lov her har jeg lest et sted.
Vis hele sitatet...
Fant du den regelen sammen med forbudet mot avsnitt?