View Single Post
Igjen så må jeg si at jeg liker at du stiller disse spørsmålene, men jeg er "en enkel gutt fra landet" og kan ikke produsere noe av akademisk kvalitet i slike tråder. Og helt ærlig er jeg ikke sikker på om en kan forvente den type respons på et forum heller?

I beste fall tror jeg man kan høste andres erfaringer, kanskje få utfordret egne synspunkter eller bli korrigert i måten en tenker på eller ordlegger seg. Eller få råd og veiledning fra mennesker som faktisk ønsker å hjelpe. Og det tror jeg har en verdi, også i kompliserte tråder som denne her, som jo har en dybde langt større enn det en kanskje først tenker når en skummer post 1.

Kanskje blir det jeg sier støy, kanskje oppfattes det som ramsalt kritikk eller til og med personangrep. Da får jeg bare beklage, da gjenspeiler nok det heller mine begrensede litterære kvaliteter. At jeg ikke evner å formidle det jeg egentlig tenker og mener på en måte som oppfattes i tråd men hvordan jeg tenkte tanken før fingrene traff tastaturet. Det eneste jeg isåfall kan gjøre med det er å forsøke igjen og igjen så kanskje jeg blir bedre på det.

Faktisk må jeg si at dine innlegg her nå idag faktisk hadde fortjent en helt egen tråd. For det du tar opp er en filosofisk tilnærming til en ganske komplisert problemstilling. Hvordan korrigere uønsket adferd via nettet på et forum med begrenset bakgrunnsinformasjon når alt som skrives leses med lesernes egne briller og tolkes slik livet har lært leseren å tolke. Og ikke bare på et forum. Men i livet generelt, i nære relasjoner, blant kolleger, eller hos venner og bekjente. Hvordan korrigere adferd - og er det vår oppgave å gjøre det? Hvems oppgave er det og hva er den beste fremgangsmåten?

Om du lager en egen tråd om det så deltar jeg gjerne der - her har jeg vel sagt det jeg følte burde sies og jeg ser jeg alt har gjentatt meg selv et par ganger så det er ingen grunn for meg til fortsette med det.
Sist endret av _abc_; 15. juni 2020 kl. 21:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.