Tråd: legalisere?
View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
L0rdMeL: Jeg er også for en "treg" overgang, her er mitt scenario, som er vel ganske likt
endel andres også..

Først, omklassifisering/omprioritering, cannabis saker skal kunne bøtelegges/konfiskeres, evt begge, på stedet. så politiet kan bruke tiden på EKTE kriminalitet.
(vil her legge til at du risikerer mer fengsel i en narkotikasak enn voldtekt, noe jeg ser på som en grov feilvurdering av alvorligheten i saken, altså cannabis KAN føre til sløvhet, apati som igjen går ut over skolegang/karrier, mens voldtekt rett å slett ødelegger en person invendig, herregud, de fleste av de tror at de selv var grunnen til at det skjedde).

Avkriminalisering, så stille som mulig bør dette skje, la folk "venne" seg til det, jeg skulle nesten garantert at ola nordmann faktisk ikke hadde lagt merke til noen forskjell om de ikke hadde annonsert det i en slags kampanje.

Så til slutt, cannabis på polet, (og vin i vanlige butikker) det ulovlige markedet får seg en temmelig stor konkurrent, og vil minske, eller helst forsvinne helt.
Folk trenger ikke oppsøke kriminelle miljøer for å skaffe cannabis, og interessen, eller rekruteringen til andre betydelig farligere stoffer minsker.


Jeg tok med voldtekt som sammenligning av straff fordi det faktumet har irritert meg lenge, jeg må betale mer for å tukle med cannabis enn å ha ødelagt noen andres liv?

Noe annet jeg må dra inn er det illegale markedet.. å bli dealer er like populært blandt endel ungdom som å skaffe seg sommerjobb. Letttjente penger rett i lomma, og masse nye "venner" frister alltid.