View Single Post
Har alltid handlet mest på dressmann. Men i det siste har jeg begynt å få sans for ull, da merinoull. Har alltid brukt bomull og andre vanlige stofftyper, som polyester, og de blir fort klamme og varme. Merinoull er varmt, men hvis man blir svett, så hjelper de bedre med fordamping av svette, det blir ikke så dynkbløtt som bomull kan bli. Og det tørker raskere! Hvis man bruker avfukter, som jeg gjør, så kan man skylle merinoull-skjora i lunka vann (med henda), henge den opp, sette avfukteren på den, så tørker den innen ca 2 timer. Så når jeg begynner å få mer ullklær, så vil det kreve mindre vann og tørkeeffekt for å vaske og tørke klær.

Så jeg har egentlig begynt å gå over nesten eksklusivt til merinoull.

Sokker også, merker at føttene holder seg tørrere og varmere.

Det finnes sider på nett, jeg liker ikke å drive reklame, så folk får undersøke selv.


Men vanlige andre klær igjennom livet har jeg altså alltid kjøpt nesten eksklusivt på dressmann. Har noen hawaiiskjorter som jeg har kjøpt på nett.

Beklager dobbelpost. Angående bomull, så kan det -føles- avkjølende, av den grunn at det er et ganske stivt stoff, sånn at det ligger flatere på kroppen, og dermed opprettholder det et "mini-klima" som lettere lufter under tøyet. Men dette er sjelden et problem for meg, men kanskje for andre. Bomulls-hawaiiskjorter har fungert bra for meg da. Det er veldig digg å ha på om sommeren når man er utpå! Man kan heller ha med seg en tørr skjorte i sekken og skifte hvis man er utpå tur og vil ha på noe tørt.

Har funnet ut at det er ganske interessant å sette seg inn i forskjellige stofftyper og hvordan de er å ha på kroppen, også med tanke på farger og passform.
Sist endret av Nature Spirit; 24. august 2019 kl. 20:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.