View Single Post
Sitat av _abc_ Vis innlegg
De gjør mye faenskap i Kina, så det er jo grunner nok til full boikott. Men siden det nå er så pokkers mye produksjon av varer i Kina så blir det jo et jævla stress om en skal være konsekvent. For da er det jo nesten ingenting man kan kjøpe, selv vestlige merker blir jo i stor grad produsert i Kina. Så jeg valgte minste motstands vei og gir faen, ikke så mye jeg kan gjøre mot all dritten som foregår i Kina uansett så jeg fyller opp nå og da med billigvarer fra Kina, eller elektronikk eller annet produsert i Kina.

Er det ikke litt rart egentlig at så mange er så veldig opptatt og redd for at Kina skal spionere på oss? Via mobilen, dårlige pc rutiner, apper og sosiale medier så har jo de fleste av oss sørget for å dele så mye sensitive data med tredjeparter at det samlet sett nok utgjør en langt større trussel mot personvernet enn at det skal sitte noen spioner i Kina og følge med på random nordmenn.

De største overvåkerne er vel på vestsiden av dammen? Der er det jo mye som er dokumentert i årenes løp av overvåkning, bakdører og sniking både her og der. Og selv om det er kjent offentlig så går det liksom bare i glemmeboken eller folk bryr seg ikke. Kanerne dro det vel så langt at de lurte inn hardware greier i både printere og nettverksutstyr iirc. En stund hadde usa tilgang til bakdører i software svært mange benyttet seg av både privat og på jobb. Også er vi redde for Kina?

Han Augustus i tråden som kjørte win+linux med forskjellige browsere for forskjellig bruk gjør i det minste noe aktivt for å ikke bli kartlagt og for å unngå lekkasje av personlige data. Majoriteten bruker jo ikke engang VPN. Rutiner og større generell forståelse av personvernet ville nok vært av det gode for mange. Det er jo kjempebutikk å samle og selge brukerdata. Og det er vel kanskje den aller største trusselen, men det er ikke mange som tenker særlig på.
Vis hele sitatet...
Du sier noe der. Det ligger vel i at mye av underholdning osv kommer ifra Amerika, hvis man setter det veldig på spissen så kan jo det regnes som pro-USA propaganda.

Å skulle boikotte Kina helt vil nok ikke kunne gjennomføres. De legger penger i omtrent alt, og på en eller annen måte så tjener Kina på det meste som foregår, enten direkte eller indirekte.

For min egen del blir det en "greater evil" sak, da jeg føler meg mer komfortabel med at amerikanerne tjener penger på mine data enn kineserne. Om man har gjort det riktige valget vil bare tiden vise uansett.