View Single Post
Skal kjøpe en del greier på Elkjøp/Power/annet sted snart, og tenkte i den forbindelsen på å rett og slett bare ta et raid på ønskelisten min også og kjøpe litt annet når jeg først er i gang i håp om en bedre deal. Totalt sett regner jeg med det går rundt 80 000.

Hvordan bør jeg gå frem for å prute? Jeg er ute etter en total deal som er BILLIGERE enn å kjøpe hvert produkt hos den billigste. Da gidder jeg nemlig ikke å kjøpe mer enn kjøleskapet. Det haster ikke med noe annet, men jeg ser for meg at dette er nok til at en selger kan dra iland salgsmålet sitt (har selgerne på Elkjøp salgsmål?), eller et annet måltall nås. Har totalsum noe som helst å si for min forhandlingsposisjon?

Hvordan bør jeg gå frem? Noen som har lykkes med å prute på Elkjøp eller Power før? Jeg tenkte på å dra med en selger rundt i butikken med en handleliste, og så be om "å få med" noen av de rimeligere varene (1000 kr - 2000 kr) på kjøpet ettersom disse ofte har svært høy markup og dermed er det mer rom for å kutte prisene på disse.

Noen som har en bedre strategi? Noen som har jobbet på Elkjøp eller Power og kan dele litt om hvordan selgerne måles, eller hvordan butikkene måles? Er det slik som andre steder at kampanjer måles hardt? Ser Elkjøp har kampanje på Samsung hvitevarer nå blant annet med en hyggelig 20% rabatt ved kjøp av to produkter. Regner med dette kommer fra Samsung, og at det ikke selges med minus fra butikkens side (og dermed reduserer mulighetene for å prute på totalen).