View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har vært i behandling for benzoavhengighet i ca et år.
Har trolig Aspergers, men ikke utredet.

Rett før jeg søkte langsom nedtrapping på benzo, sluttet jeg også med oxynorm og heroin.
Dette ble gjort på egenhånd og gikk greit. Fikk litt praktisk hjelp av familie såklart.

Har nevnt dette, og vært åpen om rusbrukere mitt hele veien. Jeg har tatt speed en gang iblant (≈annenhver uke, ofte sjeldnere)
Tar på morgenen, og legger meg som normalt på kvelden.

Samt at jeg røyker hasj for å få en tiden til å gå. Prøver å holde det til helgebruk.

Jeg betaler ikke for rus, da jeg bruker så lite, og gjør opp i andre småtjenester, så jeg ser ikke helt at jeg har et rusproblem.

Altså, jeg kommer trolig alltid å ha en problem, men nå er det så kontrollert og har vært det over tid, at ja.. Jeg har rett og slett ikke suicidale tanker lenger, så lenge jeg får et avbrekk fra omverdenen ofte nok, har jeg styrken til å gjennomføre dette.

Nå gikk jeg tom for mine siste 2mg valium. Å få 5stk ekstra, slik at jeg slapp ta begynnelsen på sluttabstinensene midt i en begravelse, burde vel være normen?

Nå har han i tillegg nektet meg quetiapin, som jeg har hatt på blåresept og brukt for søvn i over et tiår.

Anser dere dette som normal oppførsel?

Legen svarer;

"Seroquel er antipsykotikum. Bør absolutt ikke blandes med illegale rusmidler og medikamenter. kan være aktuelt om du ellers er rusfri. Anbefaler oppstart med urinprøver slik beskrevet fra ROP. "

Jeg klarer ikke lever urinprøver, så da er vi like langt. Men har fått disse pillene i flere år hvor han har visst om rusbruken, og det har aldri vært et problem.

Nå streiker jeg totalt, hodet vil ikke mer, og jeg sprekker. Tilbake på benzo, mer bruk av speed, oxy.

Føler de prøver å bryte meg ned så raskt og brutalt som mulig.
Alt trenger ikke skje samme dag. Ihvertfall ikke uten en jævlig god grunn og en liten heads up på at jeg skulle av enda fler meds samtidig.

Ja, det er dumt å reagere som jeg gjør, men slik er jeg bare.
Tar noen fra meg all viljestyrke på pur faen, da gidder jeg ikke.
Jeg er svært avhengig av søvn.