View Single Post
Sitat av drQ Vis innlegg
Siden jeg jevnt over er såpass enig med deg, synes jeg det er på sin plass å kommentere det når jeg ikke er det.

Og her synes jeg du bommer. Hvis man ikke er i stand til å stå for standpunktet sitt (ved å vise ansiktet), får man droppe demonstrasjonen. I mitt hode ligger det som en klar del av ytringsfriheten at man faktisk skal stille seg bak meninger man ønsker å ytre.

Kanskje en litt grov analogi, men kvaliteten på anonyme nettdebatter hos avisene er sjelden særlig høy. Med mindre det kjøres en relativt rigid kontroll, à la her.

Å forby finlandshetten er også et relativt greit grep for politiet. Det er ytterst lite inngripende (så lenge vi ikke er i Sibir), og tilnærmet 0 av de som har gode hensikter har interesse av å benytte det.
Vis hele sitatet...
Jeg pleier å ha med meg noe å dekke for ansiktet mitt i demonstrasjoner.
Jeg går ikke maskert hele tiden selvfølgelig, men om det skulle bli bråk så har jeg ingen interesse av å være avbildet på forsiden av vg eller i politiets registre. Jeg kan ikke stå for alt alle i en demonstrasjonen gjør, men jeg vil fortsatt demonstrere. Ved å ta på seg svarte klær med hette og noe for å dekke ansiktet så skaper man også inntrykket av å være uniformert og på den måten øke fellesskapsfølelsen og det blir vanskeligere for politiet og plukke ut enkeltindivider.
Sett dette i sammenheng med at politiet også maskere seg så har jeg ingen problemer med maskerte demonstranter.
http://en.wikipedia.org/wiki/Black_bloc
Sist endret av Mith; 16. desember 2009 kl. 10:36.