View Single Post
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Rundt her jeg bor jobber det folk fra hele verden, de har fått jobb.
Har du fått avslag begrunnet med etnisitet, eller er det bare noe du innbiller deg?

At de "fleste" etnisk norske nekter å sitte ved siden av deg på bussen, er fordomsfullt og rasistisk av deg og si.
Hva om jeg som etnisk norsk skulle si at de fleste somaliere er sånn og sånn, eller pakistanere? Hadde ikke du sett på meg som rasist?

At norske jenter er redd for å bli voldtatt gjør vel ikke deg til et rasismeoffer!!

At du har ertet på deg en kjøpesentervakt tror jeg på, at du får billetten din sjekket 2-3 ganger på samme busstur, nekter jeg å tro på.

Alt i alt så bekrefter vel innlegget ditt at du ikke har vært utsatt for rasisme av nordmenn, men at du selv er rasist mot nordmenn selv.
Vis hele sitatet...
Først å fremst vil jeg begynne med å si at du ikke trenger å tro på hva enn det er jeg velger å skrive. Det at du påstår at jeg lyver, forklarer sikkert hvorfor få av innvandrerbakgrunn velger å snakke om dette temaet.

Når det kommer til jobb, sa jeg aldri at det var umulig for en med innvandrerbakgrunn å kunne få seg en. Bare at det er vanskeligere, noe studier faktisk viser til.

Når jeg nevnte at de ''fleste'' nordmenn ikke velger å sitte ved meg på en tydelig full buss, snakket jeg av erfaringer og mine opplevelser, noe du hadde fått med deg om du hadde et åpent nok sinn til å ikke ta innleggene mine som et angrep på Norge og nordmenn.

Videre nevnte jeg bare erfaringene mine angående kvinners oppfatning av meg om kvelden, i samsvar med et annet innlegg her av en tilsynelatende nordmann. Nevnte ordet rasist én gang i alle innleggene mine tilsammen. Hva sto det? Jo, at nordmenn ikke var rasister.

At jeg har ertet på meg en sikkerhetsvakt på et senter? Hva kan jeg muligens ha gjort? Hvorfor er dette lettere tro enn hva jeg skrev? Og ja, kontroll har sjekket meg dobbelt flere ganger blant annet.

Jaha, skrev kanskje hundre ganger at det var mine opplevelser og at nordmenn ikke var rasister. Hvordan gjør det meg til en rasist?

Skjønner nå hvordan det jeg har opplevd har skjedd. Må ha vært likesinnede som deg. Du kunne spart deg ved å ha skrevet ''kom deg ut av landet mitt'' eller noe lignende.
Sist endret av Nraw; 3. april 2015 kl. 22:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.