View Single Post
Sitat av Nraw Vis innlegg
noen ganger som for eksempel sent om kvelden, går kvinner fortere, bytter fortau eller ser redselsfylt på deg. Altså dette er en liten andel av dritten utlendingern får daglig
Vis hele sitatet...
Akkurat dette gjelder nok ikke bare utlendinger. Jeg har selv blondt hår og blå øyne, men om natten så bytter kvinner fortau og går fortere for meg også. Jeg har også flere ganger tilbudt meg å gi fremmede skyss om natten når jeg ser at de har langt å gå, eller følge dem hvis de må gå gjennom lugubre strøk. Gutter takker som regel ja til skyss (men trenger som regel ikke å bli fulgt), mens jenter stort sett ser ut til å bli livredd av tilbudet.

Husker spesielt en kvinne som gikk langs veien midt på natten, som jeg stoppet for og spurte om hun trengte skyss. Hun så mildt sagt livredd ut og satte opp tempoet noe helt voldsomt, og hadde blikket fast festet i asfalten foran seg og gikk omtrent kappgang videre. Skikkelig stresset. Det var da et par minusgrader ute, og hun gikk i tynn strømpebukse og tynn jakke, og det var 5 km fremover til nærmeste bebyggelse. Man føler seg jo nesten som en overgriper bare av å spørre, når man får en slik reaksjon. Men samtidig så forstår jeg det veldig godt. Hun er tross alt kvinne som går alene om natten, og jeg er en mann som tar kontakt. Det er jo som oftest slik alle historier som ikke ender godt begynner. For the record så kler jeg meg normalt pent, har god og ny bil og smiler så snilt og godt jeg kan.

Poenget mitt er i alle fall at akkurat dette skjer med oss alle! Vi vet jo at det eksisterer fremmedfrykt rundt om i Norge, så det er ikke sikkert det hjelper noe særlig om det er utlendinger som kommer mot henne. Men det er ikke nødvendigvis bedre for oss blondiner heller.

Dette selvsagt uten å ta bort poengene i det andre du skriver.