View Single Post
Sitat av Turelli Vis innlegg
Jeg har begynt å tenke på disse kommentererne som 'the silent majority', ikke det at de er særlig stille av seg, men det er de man gjerne glemmer når man snakker om Norge som ett moderne og fremtidsrettet land.
Og på samme måte som Nixons 'silent majority' er de både husvarme og trygge, noe som igjen gjør de ekstra kvalme.
Sitter i reclineren sin og spytter hat, blinde for at hell ikke er en personlig prestasjon.
Vis hele sitatet...
"(...) blinde for at hell ikke er en personlig prestasjon". Nettopp! Bra sagt.
Jeg må innrømme at siden jeg ikke tror de føler seg som særlig vellykkede, så blir det som om de klamrer seg til et halmstrå for å føle selvrespekt, og at de derfor både griper om etnisitet og nasjonalitet så hardt de kan, og attpåtil sparker litt/mye nedover for å virkelig føle seg bedre. Men så får de så hatten passer av disse mer velformulerende "politisk korrekte", føler seg stigmatisert, blir enda mer frustrerte, og hater romfolk og muslimer enda litt mer.
Denne gruppen er i grunnen interessant. Jeg er jo redd jeg har gjort meg skyldig i å se ned på dem, enda jeg vet det ikke er svaret. Men de gjør det så vanskelig for meg å se blidere på dem!