Tråd: Smugle-plan
View Single Post
Tror ikke du helt forstod meg. Alle som ikke klarer å betjene gjelden sin og putte mat på bordet har valg. De kan slå seg konkurs og få gjeldsssanering så lenge det er helt urealistisk og komme seg ut av det på annet vis. Eller de kan betale gjeld samt få penger av nav til mat, ingen norske statsborgere befinner seg i en økonomisk situasjon der de ikke har råd til mat om de benytter seg av hjelpen som finnest.
Vis hele sitatet...
Som jeg sa nei dette gjelder ikke for alle. I praksis kan du ikke slå deg konkurs. Nekter en eneste av kreditorene gjeldssanering så får du det ikke. Og om du på papiret har inntekt som overstiger livsoppholdssatsene til NAV etter husleie så får du ingen støtte der. Da får du beskjed om at NAV ikke er ansvarlig for din gjeld. I praksis betyr det at det finnes "fattigfolk" som faller mellom 2 stoler også i Norge. Og om jeg noen kommer i en slik situasjon at jeg må gå sulten eller blir uten bolig ja da blir jeg enten rik på krim eller så blir det en lengre dom, med selvstudier.

Nei jeg tror ikke en lang dom dom åpner aller dører, men jeg tror heller ikke en lang dom er det værste som kan skje. Tenk å være ufør og få minste sats? Da har du et helt liv i fattigdom foran deg. Da er det nesten bedre å forsøke å skaffe seg "tillegspensjon". Enten blir du da bemidlet eller så åker du inn.