Tråd: Smugle-plan
View Single Post
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Har lest om flere som har tatt lang utdanning mens de sonet i norske fengsel. En av norges mest aktive bankraner ble jurist mens han sonet. En annen studerte økonomi og ledelse på BI. Og den siste jeg kommer på i farten ble ingeniør. Hvordan kunne disse dekke utgifter til slike studier mens de var i fengsel? Tror nok at enten NAV eller fengselet betalte.

Tror nok det er mange som kunne tenkt seg luksusmaten i norske fengsler fremfor den hverdagen de har idag. Feks gjeldsofre, eller de som blir uføre før de har tjent noe særlig pensjonspoeng. Er jo ikke ukjent at det også i norge er mennesker som går sulten siste uke av måneden fordi de er blakke. Og det trenger ikke være selvforskyldt engang.

Jeg tror ikke at fengsel er en dans på roser, men skulle jeg bli uteligger noen gang så hadde jeg ikke nølt med å forsøke meg som storsmugler. Enten går turen greit og en kommer unna med masse cash til å starte et nytt liv, eller så blir det fengsel og luksusmat og rent sengetøy. Er tross alt bedre enn å bo under en bru.
Vis hele sitatet...
Som sagt, om du skal ta inntrykk du får fra medier eller løsord fra folk uten peiling for god fisk burde du ikke utale deg bastant. Du kan ta hva som helst utdanning, men det blir for dine egne penger. Fengsler er pliktige til å gi deg vgs utdannig, ikke noe høyere utdanning - Og likevell er det langt fra alle fengsler som tilbyr undervisning i alle vgs fag. I mange tilfeller får du bøker og de hjelper deg med å melde deg på privatist eksamen. Lånekassen gir heller ikke studielån til insatte. Du kan søke nav om utdanningspenger slik som alle i samfunnet kan, men de innvilger skjeldent dette til insatte. De fleste som tar høyere utdanning må derav betale for bøker og kursavgifter, noe som kan variere fra noen tusen til hundretusner, avhengig av studie. Lykke til på 56,- dagen om du ikke har familie,venner eller formue fra før av, noe de svakeste i samfunnet som regel ikke er velsignet med. Jeg tenker nok de tilfellene du har hørt om har betalt for dette selv.

Hvilke gjeldsofre er det du snakker om som ikke har råd til mat? I Norge har alle krav på sosial stønad om de ikke har vanlig inntekt/klarer seg selv på inntekten sin. Denne tilsvarer bostøtte på 5500,- + 6000 i leveutgifter. De fleste som ikke har tak over hodet eller til mat på bordet mangler som regel penger til dette grunnet de prioriterer andre ting med pengene. Uansett hvor mye gjeld du har finnest det ordner som gjeldsanering hvor du er gjeldsfri på 3-5 år hvor du i denne tidsperioden ikke må betale mer enn at du har til hus,mat og underholdning. Uansett, det er ikke så relevant, maten er forferdelig og du hadde syti og klaget istedet for å kalt det for hotellmat.

Om du blir uteligger så går du på nav og ber de ordne deg en leilighet og 6000 du kan bruke på mat menst du prøver å få deg jobb. Slutt og vær så ignorant og tro alt er svart/hvitt. Evt. fortsett med det og send meg ei melding når du bor under broa og vil bli smugler. Den kriminelle underverden overlever på naive personer som tenkte at pengene var verdt det menst de bare endte opp med å angre i åresvis.

Sitat av Dr.Pepper Vis innlegg
1KG = 1000g = 500 - 2000 ganger salg. Jeg tenkte ikke på å selge alt på en gang. Det går ikke uten kontakter. Sier seg selv det.

Ja, jeg har noe erfaring i handel av dop på nettet. Ingen bred erfaring dog, men jeg tviler på at å selge 1KG kokain skulle by på noe problem.

Når det er sagt, så går jeg ikke rundt med planer om å faktisk gjennomføre det. Er for feig, har ikke penger, tid eller ressurser til det.

Blir bare så kåt av å tenke på at 1KG kokain kunne gitt meg 700 000kr. Over tid! Ikke over natta.
Vis hele sitatet...
Selge 1kilo kokain over nettet uten et kontaktnettverk? Du tjener mer og kjappere penger på en jobb. 700 000 over lang tid er ikke akkurat verdt risikoen med å kjøre ned til Nederland og håpe på å ikke bli svindlet og tape pengene dine. Samt risikoen på 3-4 år i fengsel når du skal komme deg hjem igjen med stoffet. Samt ingen opplegg går knirkefritt, så at du mister pakker i posten og drar på deg mer og mer oppmerksomhet kommer med yrkestittelen.
Sist endret av et eller annet; 16. juni 2014 kl. 01:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.