Tråd: Smugle-plan
View Single Post
Sitat av EazyA Vis innlegg
Sorry avsporing fra tråden men blir så overrasket over ignoransen deres frtoretang og aeon. Hva skal de gjøre da? Bygge et stygt fengsel i utgangspunktet? Med nedslitte bad som standard ved nybygging? Det blir nok nedslitt nok for deres standard etterhvert skal dere se. I tillegg skal det sies at flere fanger i norge deler celle med andre.
Jeg vil heller kunne gå å gjøre det jeg vil når jeg vil enn å ha flislagt bad. Frihet er en klisje men det er sykt hvor viktig det er.
Har noen av dere sittet inne? Jeg har ikke, men har sonet med fotlenke å det var forbanna kjipt selv om jeg har større tv enn cellene i halden fengsel. Sikker bedre seng og.
Forøvrig er ikke "luksusen" i halden fengsel standard i norge!
Vis hele sitatet...

Ikke bland meg inn i det der mister. Jeg har kun påpekt at slik er det i fengsel nå om dagen. Og jeg sa også at jeg ikke tror det er så ille å sitte inne. Det var alt.

Når du sier at det er fanger som deler celler så må du gjerne finne kilder til den påstanden. Det har jeg virkelig aldri hørt om. Tvert imot så har det gjentatte ganger vært foreslått som en løsning på soningskø, men såvidt jeg kjenner til er det aldri vedtatt og satt ut i livet.

Om det var tilfelle at flere deler celler i norske fengsler så skulle det vel ikke være noen grunn for politikerne til å undersøke muligheten for å leie fengselsplasser i svenske fenglser slik vi så i fjor høst?

Ikke standard i Norge? Nei mulig det men de har det nå fint i Rogaland også, på Åna kretsfengsel med biljardbord, musikkrom og what not. Oppussede rom og egne bad/toalett på cella.

Forresten er det sikkert kjipere å sone med fotlenke enn å sitte i fengsel.
Der kan du jo chille og henge med gutta hver kveld. Sosialisere under lufting og ved alle måltider. Spille i band og studere. Ha pc på cella og flatskjerm.

Nei øst-europeerne ha rnok helt rett. Norsk fengsel er og blir luksus og du får snop og snus peng hver uke til å handle på kiosken. Pluss tre herremåltider om dagen.

Om noen som leser dette blir hjemløs noen gang så vet de hva de bør gjøre. Fem seks år i spjellet og komme ut med høy utdannelse. Er nå bedre enn å bo under en bro.