View Single Post
Sitat av sam500 Vis innlegg
Vet ikke helt om det blir saklig, men det at Norge ikke klarte å slå Albania burde ikke være et poeng i mine øyne, for jeg synes ihvertfall at spiller for spiller er Norge bedre enn Albania, og hvis du ser på landslag som Belgia, de klarte ikke engang å kvalifisere seg for EM ifjor, og se på de stjernene de har!
Vis hele sitatet...
Om man skal diskutere landslaget kan vi godt ta det i en egen tråd, men som eksempelet ditt med Belgia, hva hjelper det at vi spiller for spiller er bedre, når de taper 0-1 på Ullevåll og 1-1 uavgjort på bortebane.

I mesterskap har de historie for å gjøre det dårlig, sist Norge vant noe i OL var i 1928 med en bronse.
De siste 19 verdensmesterskapene har vi ikke deltatt 3 ganger, slått ut etter første runde 2 ganger, en gang kom de til andre runde og de resterende 13 gangene har ikke laget kvalifisert seg.
EM er ikke noe bedre lesning det heller.

Nå sier det seg selv at laget har forandret seg siden før krigens dager, men de har ikke blitt noe bedre. Jeg spår at om de klarer kvaliken til VM i år blir de slått ut i første runde.

Norge klarte forresten heller ikke å kvalifisere seg til EM i 2012.

Men for all del, de som har troen må gjerne ha den, jeg for min del har ikke mye tillit til fotballaget til Norge når den største bragden i nyere tid var når de slo Brasil og kom til 8-delsfinalen i VM for over 10 år siden.