View Single Post
Sitat av Imawesome Vis innlegg
Jeg også testa ut å gå av LAR medisiner en gang ved å gå over til heroin, og selv om det var effektivt så ødela jeg meg selv noe så innforjævlig med både vekttap og å bruke alle pengene jeg hadde på konto på minus, kom nok mer avhengig ut av det enn om jeg hadde trappa ned på en ordentlig måte.
Vis hele sitatet...
Ja, det der er jævlig fort gjort. Da er det faktisk bedre å ta metadon, heroin koster rett og slett altfor mye. Man blir avhengig når man ikke tenker på penger, får svi når man plutselig en dag ikke har det.

Dette sa jeg også til legen når jeg snakket med henne i dag, at jeg ikke kunne garantere at jeg ikke bare kom til å bruke heroin igjen - men jeg kan faktisk garantere at jeg sier fra om det ikke går med detox på min måte.

Tingen er jo at INGEN av de kjipe greiene i livet som for lenge siden gjorde at livet var vondt å leve, er der lenger. Alt har forandret seg, Nå er det bare kodingen som er kjip og trenger døyving, men den er jo omsider kommet dit den skulle komme+++.

Poenget er at utgangspunktet mitt er veldig ideelt for å faktisk skulle kunne gjøre dette til mitt siste oppgjør med opiatene. Men det ene er jo å komme seg av.

Det andre er å være av. Aner ikke hvor mye opiatene hjelper meg en vanlig hverdag, men det er ikke fremmed for meg å være totalt ute av stand til å fungere på et grunnleggende nivå. Type 16-17 årene; jeg klarte ikke å mobilisere uansett hvor mye det gjaldt. Orket ingenting, alt var et uendelig ork og det var bare elendighet. Jeg er jo livredd for at den personen som står igjen på andre siden har en like elendig tilværelse som jeg engang hadde.

Men hvis det ikke er det som er tilfellet, hvis det faktisk ikke er noen god grunn til at jeg skal være på opiater, samtidig som at kodingen er over...

. Jeg tror dette blir bra, håper bare jeg slipper å krige med LAR for å få komme i gang med å gjøre dette på min måte.

"Jammen du har jo prøvd din måte i et tiår".

Nei, overhodet ikke. Jeg har ikke prøvd min måte siden jeg lagde denne tråden, og året etter. Og da klarte jeg faktisk å detoxe - enda jeg sprakk på reisen hjem til Bergen hver gang.

Og siden den tiden har jo livet mitt gått i oppløsning, alt som offer til autonomien, som nå rundes av. Så med ting någenlunde på plass for første gang siden da, autonomien ferdig, all personlig vekst og utvikling de siste årene...

Det kan være det ikke er mulig for meg uten fysisk hinder for tilgang, i så fall må jeg bare tilpasse. Men om jeg klarer å bare råtne vekk i ensomhet en liten uke, så hadde jo det vært det enkleste.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Den cheerleadinga har uansett ikke ført frem på 10 år.
Kanskje tough love funker bedre?
Eller kanskje folk bare rett og slett gir opp en fyr som lyver til seg selv (og alle andre) om igjen, og om igjen, og om igjen, og om igjen, og om igjen, og om igjen, og om igjen, og om igjen, og om igjen, og om igjen, og om igjen, og om igjen, og om igjen, og om igjen [......].
Vis hele sitatet...
Hvis du vet at jeg lyger så vet du det fordi jeg har fortalt det til deg.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tilbake på kjøret - En subjektiv sutretråd...

Skulle ikke du prøve å flytte for deg selv i disse dager?
Hvordan har du tenkt å gjøre det med leie når du har blåst alle pengene på dop?
Vis hele sitatet...
Har frontet leie for flere måneder.

Bor for meg selv jeg.

Sitat av NodSquad Vis innlegg
Men du kommer jo ikke til å få oxy av legen for å gå av metadonen. Hvis det var det du mente da? Eller har du legen så langt rundt lillefingeren?

Jeg har sagt det før og begynner sikkert å bli irriterende nå, men hva med å gjøre det safe og sett i gang med en langvarig nedtrapping? Du har gått nok runder med dette til å vite at når du føler den gode oxyen eller heroinen eller noe av godsakene igjen så kan det vekke monsteret igjen. Jeg har tenkt samme tanke selv. Gå av sub med heroin pga halveringstiden. Man vet hva som kommer med abstinenser og man kan fint klare det, men så da?

Denne opiathjernen vår er et geni. Den veit nøyaktig hvor den skal trykke, og plutselig så er det et helvete igjen. Og hvis du enda ikke har sett den. Sjekk ut brennpunkt på nrk med Siri getz Sollie. Den siste dosen heter den. Take it slow and do it right.

Jeg føler vi tenker så forbanna likt på så mye. Vi hadde vært en force to be reckoned with hvis vi hadde vært kompiser. Vær forbanna forsiktig nå. Ingenting haster sååå mye. Men uansett, jeg krysser testiklene mine for at alt skal ordne seg for deg.
Vis hele sitatet...
Hehe, mye klokt her.

Grunnen til at sakte og sikkert ikke er aktuelt, er at det vil si at jeg skal gå et halvt år og konstant vite med meg selv at jeg ikke er 100%. Alltid litt uggen, litt "off", aldri abstinent.

Nei da vil jeg heller fastsette meg på en hytte uten tlf eller transpoartmulighet, og bli hentet etter 1 uke.

Grunnen til at jeg ikke vil detoxe med metadon, er at det er ekstremt heavy på reseptorene; det er til og med en slags "buffer"-effekt på metadon: I opptil flere uker vil det skilles ut metadon, konstant så tvil rundt hvor jeg egentlig er i løpet.

Jeg har ganske mange parallelle løp nå, og jeg har faktisk full kontroll - for første gang i mitt liv.

Men det er ikke sånn at jeg har all verdens tid til å legge opp livet rundt å skulle gå av opiater. Og så lenge det er stor sjanse for at jeg uansett vil måtte gå tilbake på opiater for å kode ferdig - ja du skjønner vel at det gir lite mening?

Egentlig skulle jeg ikke snakke om å gå av metadon før etter testen. Så dette med at jeg alltid utsetter, det er faktisk litt vås. Jeg begynte i LAR for halvannet år siden, før jeg var et halvt år i behandling. Siden da har jeg totalforandret alt, og jeg har ingen av de opprinnelige faktorene som fikk meg heroinavhengig igjen i livet mitt. Tvert imot så har jeg funnet mening og utviklet meg selv i et høyere tempo enn noensinne før.

Det er rett og slett jævlig allreit å være tøffetom for tiden. Og det er jo fortsatt ikke begynt.

Er så stusselig, egentlig, å skrive her inne. Jeg vet at jeg må holde tilbake 80%, hvis ikke blir det bare hylekor for å få meg til å forstå at jeg ikke er noe.

Alle skal fortelle meg hva jeg skal gjøre og hvordan det egentlig er. Men likefult så gjør jeg min egen greie, og gang på gang viser det seg at det var den eneste greien som kunne funket.
Sist endret av Tøffetom; 18. august 2021 kl. 19:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.