View Single Post
Som nevnt i tittel ; kommunal bolig. Fiberkabel på plass langs hele gata. Boenhet med 5 leiligheter over 4 etg inkl loft og kjellerrom.

Bestillte med lokal aktør fiber 1000/1000. Fikk befaring av firma som får ordre og gjennomfører i praksis, hvorpå dette var en enkel sak i teori.

Minst motstand via å legge den langs og under trapp og en utvendig koblingsboks som gir tilgang til alle 5 leiligheter. Alternativt også mulig å få via luft. Ingen inngrep som vil bringe sjenanse til omgivelsene.

Måtte til med angrerettskjema i 12.time ( dag 14 ) , da beskjed fra bobestyrer var at det ikke var ønskelig med graving. Det hører med at jeg sendte en ydmyk forespørsel, med vedlegg fra montør med både tekst og grafisk, samt hadde signert meg opp for kostnaden ved etablering.

....videre etter samtale med lokal vaktmester som kontaktet bobestyrer,dager etter, så var svaret at ingenting skulle på fasaden.

__________________________

Hva gjør man så, finnes det noen akseptable løsninger utenom mobilt bredbånd ? Ingen andre i bygget har høyhastighet, men rett over gata (ca 20 m, er det fiber innlagt ) Hindringer her er strømledningene og smal gate med parkerte biler, avfallsdunker, osv . 30 m er forøvrig distanse til fiberkveil hengende på strøm-påle lenger ned i gaten.

Begrenset data er ikke-tema. Virker som mobile b.bånd m/abbonnement også krever en liten utendørs antenne.

Infrastrukturen er altså nærmest 100% , bortsett fra 5G er ikke klart før i slutten av året. Til opplysning er leilighet i 1.etg, men det er i praksis 2.etg med egen veranda.

Jeg er villig til å risikere for gevinst.

Tror det dekker all info jeg kan providere.


Mottar med takknemmelighet gode tips og råd om noen kan bistå.

Takk