View Single Post
Sitat av Skepty Vis innlegg
Poenget er vel heller at det ikke er spesielt anerkjent om jeg ikke har hørt om det, uten at du trenger å ta deg nær av det da du åpenbart må ha studert der selv.

Forøvrig finnes vel ikke BI Sandvika lengre? De flyttet vel til Nydalen for godt over 10 år siden.

I det store og det hele er det nok i hovedsak NHH og CBS som er anerkjent i Norden, men i Norge er det ikke spesielt stort fokus på hvor du har graden din ifra, men heller hvilken linje og hvilke karakterer. Selv om det nok sikkert er en fordel med en økad grad fra enten BI eller NHH da de fleste næringslivslederne selv har utdannelse derfra.
Vis hele sitatet...
Javel? Jobber du med rekruttering av økonomer eller revisorer? Er du selv økonom, eller økonomi bakgrunn? Om du ikke har det er det vel ingen god grunn til at du skal være oppdatert på hva som gjelder der? Det er vel stort bare disse og de som evt. vurderer akkurat den retningen som er oppdatert på slikt?

At jeg nevnte høgskolen i Bodø var fordi den var regnet som en av de beste innen økonomi i den tiden jeg startet på min utdannelse, så jeg vurderte da et studieløp i Bodø men pga at Bodø er på feil kant av landet valgte jeg å ikke studere der.

*Hvor jeg tok graden min er ikke viktig for diskusjonen så jeg lar den ligge*

NHH og CBS? Vel da glemte du HHS i Stockholm. Svært anerkjent den også.
Sist endret av _abc_; 28. mai 2020 kl. 18:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.