View Single Post
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
TS og et par til: [Legger frem sine tanker, men bruker vage uttrykk som «tradisjonelle kjønnsroller»]
De fleste andre i tråden: [Argumenterer mot mange av de verste måtene å tolke «tradisjonelle kjønnsroller» på]
Overlapp: «Jeg er mindre enn dere tror 😩»
Jeg: Donald-Glover-pizza-brann.gif

(Format)

Så TS:
- Du vet at du er i en minoritet i Norge. Det kommer allerede fram fra trådtittel
- Du bruker uttrykk som «tradisjonelle kjønnsroller», «kvinner bør være underlagt menn», «alfahann», «bauta lederen», «familiens overhode» og slikt. Imens du er full og ensom
- Som du ser får du en masse motstand. En del av motstanden forstår kanskje bra nok hva du mener, men mye av den bommer nok. Ikke at all motstand her er rettet mot nettopp deg. Hei motstandere. =)

Jeg foreslår at du bruker denne tråden som grunnlag til ei liste over konkrete spørsmål som du har svar klart på: «Synes jeg ingen kvinner burde ta utdanning etter vgs?», «Synes jeg at det er greit om jeg slår den framtidige kona mi?», «Synes jeg kvinner er like mye verdt som menn?»

Og så videre. Det finnes sikkert spørsmål i tråden som du ikke er helt sikker på hva du tenker om. Disse er nok ekstra viktige.

Lista kan du legge frem for andre, så den kan prioriteres. «Oi, på spørsmål 16 tror de fleste jeg ville svart "Ja", selv om svaret mitt er "nei". Opp til topps med den ja. Viktig å få frem at jeg ikke tenker akkurat slik ja»

Sier ikke at du skal ha med ørtogfjørti ark på første date, men topp 5 viktige forskjeller i holdning mellom gjennomsnittsnordmannen og deg kunne vært noe

*lister seg bort til tinghuset for å gifte seg med en liste*