View Single Post
Sitat av Sanjar Vis innlegg
Menn som er brødvinnere er gjerne utdannet i realfag. Det er en projisering å tro at menn skal ta til seg venstreverdier fra de myke humanistiske fagene i samme grad som kvinner.
Vis hele sitatet...
Jeg er realist selv, og kjenner dermed ganske mange realister. Har ikke inntrykk av at det er mer tradisjonelle verdier blant dem. Hvor har du det fra?

Gjennom historien har menn vært opprørere oftere enn kvinner. Det er naturlig nok fordi de konkurrerer om ressurser, deriblandt kvinner.

Du ser denne mekanismen hos Islamic State. Det er taperne som blir med der, og om de vinner får de plutselig tilgang til kvinner. Det samme mønsteret er gjennomgående i historisk tid.
Vis hele sitatet...
Er det det du ser på incel-bevegelsen som, opprørere som ta over samfunnet? Vi får se. Jeg tror det finnes mye bedre måter å få seg dame på.

Jeg synes det er så rart og paradoksalt hvordan den gjengen hauser opp alfahannen som ideal samtidig som de sutrer over at likestillingen ødelegger for dem fordi nå har kvinner makt til å velge dem vekk. Jeg bruker ikke ordet sutre for å være nedlatende her, men det oppfattes som sutring. Det virker så utrolig lite alfa-aktig.

Vel, familieverdier står sterkest hos konservative, ikke hos liberale.
Vis hele sitatet...
Jeg sa holdninger til kvinner og familie. Det kan være så mangt, og slett ikke bare KrF-versjonen av familieverdier selv om de har kuppet ordet. En manns holdning til hvordan vi skal organisere familien vår og hvilken rolle jeg skal ha i den, er temmelig avgjørende for at jeg skal ha lyst til å stifte en familie med ham. Det er vel ganske opplagt.
Sist endret av *pi; 26. juli 2019 kl. 09:32.