View Single Post
Jeg velger å se på det slik. Uansett om det er ett liv etter døden eller ei,( og jeg lider av det samme som deg, men i mildere grad.) Så er det over når det er over. Er det ett liv etter døden, så er frykten din ubegrunnet da du lever videre i ånden. Er det ikke noe liv etter døden? Vel, uansett så kommer ikke det til og kunne plage deg etter døden. Jeg søker trygghet i dette. Uansett hva son er eller ikke er, så kan du ikke skades etterpå. Det går bra. Kroppen din er lånt av jorda, og jorda vil kreve deg tilbake.
Jeg vurderte kremering foe å slippe dette med insekter, men så leste jeg meg opp på at gjør du det så frarøver du jorda mye av næringen den har lånt deg. Så jeg slo fra meg den tanken. Jeg ville heller vite at jeg gir tilbake alt jeg lånte. Dette gjelper kanskje ikke så mye på angsten å lese... Men se på det slik: Det skjer, og det kan du ikke ungå. Men LEV mens du lever. Hverken livet eller døden vil at din livskvalitet skal gå til grunne over livets syklus. Når dagen kommer er kroppen din utrustet til å betrygge deg forbi det som skjer. Din hensikt her på jord er å lære og å leve. Fokuser på det. Jeg tror ikke alltid på meg selv engang bår jeg sier dette. Men jeg vet med megselv at det gjør det ikke mindre sant, selv om jeg svikter i å tro. Fokuser på det di kan gjøre noe med, ikke det du ikke kan.

Jeg føler egentlig at dette ikke hjalp en plass å lese for noen med såpass kraftig angst... men det er dette som hjelper meg med å puste med magen.