View Single Post
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
@Myoxocephalus;
Man kan gjerne vri og vrenge på statistikken og tall generelt slik at den passer til synspunktet sitt, ikke noe nytt.

- Hvorfor har du f.eks ikke nevnt at AtX har mer enn ca 23000 innlegg?? ( og i så fall, er storparten av de virkelig gode og lange? Altså, ikke på noen som helst måte et stikk til AtX(!!), han skriver svært mye svært bra i blant annet IT-delen av forumet, men fortjener alle korte innlegg en Kp?). Du har utelatt å nevne _grunnen_ til han ikke har høy Kp-til-innlegg-ratio.
- slashdot; igjen, dette er en bruker med mange tusen innlegg og opp mot 7 innlegg per dag. H*n skriver også mye bra, men ærlig, trenger man å gi Kp til alle korte innlegg? Litt av det samme som Atx.
- generelt sett populære brukere - og særlig VIFs/Mods/Crew får meget lett Kp. Denne går det nesten ikke an å vri seg ifra. Vil ikke nevne brukernavn, det burde du vite hvilke det gjelder.
- crew, moderatorer og admins som har _liten_ tilstedeværelse ift andre crews/mods/VIFs/admin som har mye _større_, trekker naturligvis til seg mindre Kp. Likevel, disse får likevel nesten automatisk mer Kp enn sammenliknet med 'hvermansen' på forumet.

- andre konkrete eksempler hvor Kp er lett gitt uten at jeg (subjektivt) nødvendigvis ser det som nødvendig. La oss bare bruke denne tråden som eksempel, gidder virkelig ikke å å knote meg bakover og dypere i forumet;
> meitemarks svar til meg (innlegg #102) fikk 9kp, fornøyd med å få svar, - jeg gav også ett, men forventet ikke å se hele 9kp etter étt døgn til innlegget. FInt innlegg, men veldig høyt kvalitet?
> Ditt innlegg, #103, var enda bedre, fikk bare 4kp. Jeg gav ikke et der.
> THe Great Catsby's påfølgende innlegg, #104, hadde kjempebra poenger og var fint skrevet, men ikke étt eneste Kp.


For all del, jeg selv følger "strømmen" på forumet og gir Kp i hytt og pine til forskjellige raringer på forumet. Jeg sier det bare sånn at jeg ikke fremstår som en hykler. Jeg er bare kritisk til "inflasjonen i Kp-bruken"...
...Og altså, summen av budskapet mitt er dette (selv om det er generelt og litt lite konkret);
[COLOR="RoyalBlue"]Kp-funksjonen er noe "flawed" per d.d., men jeg er helt enig i at det ikke på noen måte fungerer direkte dårlig sånn som det er nå. Som jeg nevnte i forrige innlegg, det har gått inflasjon i bruk av funksjonen, og jeg skulle gjerne ha sett at man gikk tilbake til tida med begrenset antall Kp. Likevel, Kp er tross alt en viktig funksjon på forumet her, men som nevnt misbrukes den noe.[/COLOR]

Og til info; jeg er til en viss grad enig i innlegget ditt faktisk (selv om det ikke ser sånn ut på tekst altså), ...f.eks at det er store forskjeller mellom ulike 'mods' og "legendariske brukere" som du kaller det, på hvor mange Kp de får. Men min bottom line er den at at gode innlegg fra populære brukere får lettere KP enn flotte innlegg fra upopulære brukere.
Sist endret av aeon_illuminate; 18. november 2013 kl. 00:14.