View Single Post
Jeg har hatt ganske mange turer ila. de siste tre årene og har erfart at
1. Det blir lettere for hver gang å gå inn i "ture" modus og et visst type mindset. Har en teori om at det er hjernen min som bygger assosiasjoner, og disse assosiasjonene blir mer etablert og integrert i meg selv hver gang.
2. Siden opplevelser og tankemønster blir etablert i sinnet mitt så er det også lettere å ta dem med videre i hverdagen.
Dette kombinert med meditasjon har gjort det lettere for meg å holde fokus og blir ikke lengre så distrahert av egne tanker og ytre faktorer.

En venn av meg derimot, ser ut til å nesten ha tatt skade(?) av hans turer da han hver gang ser ut til å bli overbevist av en slags "gudommelig sannhet", dette har fulgt han sterkt i tiden etterpå og noen ganger er det så å si umulig å ha en vanlig triviell samtale med han fordi han sklir så lett inn i disse "sannhetene", og tror veldig lett at det er "noe mer mellom linjene" enn hva det egentlig er.

Tror det er viktig å ta ting man opplever når man tripper med en klype salt, hjernen vil alltid komme med tanker, som kanskje ikke alltid har så mye rot til virkeligheten.

Så for å svare på tråden din tror jeg ikke en "evighetstripp" er en reel greie, men at noen mennesker holder på disse tankene og sannhetene som oppstår i en trip, i ettertid, på godt og på vondt, absolutt er reelt.